Formy doskonalenia dla zespołów nauczycieli na zamówienie dyrektora szkoły/placówki oświatowej realizowane są w siedzibie szkoły/placówki lub w innym miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
Programy takich szkoleń są uzgadniane z Zamawiającym oraz dostosowane do potrzeb i oczekiwań szkoły/placówki oświatowej.
Informacje pod numerem telefonu: 14 688 88 10 wew. 118, 513 042 389
PROPOZYCJE TEMATÓW SZN W ROKU SZKOLNYM 2025/2026
OŚRODEK W TARNOWIE
Dział: ZARZĄDZANIE W OŚWIACIE
- Prawa, obowiązki i odpowiedzialność prawna nauczycieli.
- Ocena pracy nauczyciela i dyrektora szkoły – jak sprostać wymaganiom obowiązkowym i dodatkowym?
- Sposoby realizacji kierunków polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026.
- Zadania dyrektora i nauczycieli w kontekście wspierania uczniów z Ukrainy – zmiany od roku szkolnego 2025/2026.
- Bezpieczeństwo uczniów jako zadanie priorytetowe w szkole. Realne zagrożenia w dzisiejszym świecie.
- Prawo oświatowe w praktyce szkolnej.
- Wykorzystanie wniosków z nadzoru pedagogicznego w doskonaleniu jakości pracy szkoły.
- Praca Rady Pedagogicznej – prawo i praktyka.
- Opracowywanie i prowadzenie dokumentacji szkolnej.
- Ocenianie szkolne – od formułowania wymagań edukacyjnych do efektywnego oceniania.
- Kultura organizacyjna szkoły.
- Ceremoniał szkolny, precedencja.
- ABC innowacji pedagogicznej.
- Mediacje szkolne i rówieśnicze jako sposób na rozwiązywanie konfliktów.
- Standardy Ochrony Małoletnich w praktyce szkolnej.
- Procedura „Niebieskie Karty” – realizacja w szkole.
- Czym jest krzywdzenie dzieci i jak je rozpoznać?
- Zadania nauczycieli w zakresie podniesienia efektywności nauczania – wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych.
- Cyberprzemoc – zjawisko i procedury reagowania w szkole.
- Jak rozpoznać i przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu nauczycieli. Perspektywa logoterapeutyczna.
Dział: WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE I EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
- Zastosowanie koncepcji Planu Daltońskiego w edukacji przedszkolnej.
- Kształtowanie postaw patriotycznych w przedszkolu.
- Zaburzenia zachowania i emocji, jak wspierać rozwój emocjonalny dzieci w pracy wychowawczej nauczyciela przedszkola?
- Czym jest Pozytywna Dyscyplina i jak ją wprowadzać?
Dział: WYCHOWANIE, PROFILAKTYKA I OPIEKA
- Dyscyplina w klasie– od kontraktu, regulaminu poprzez konsekwentne respektowanie norm i zasad współżycia społecznego.
- Jak rozmawiać z rodzicami o trudnych problemach edukacyjno-wychowawczych uczniów?
- Jak zostać mentorem dla swoich uczniów – dydaktyczne espresso?
- Jak budować i wzmacniać u uczniów poczucie własnej wartości?
- Przemoc rówieśnicza – vademecum nauczyciela.
- Jaki siew, takie żniwo – czyli o wspomaganiu wychowawczej roli rodziny.
- Metody budowania efektywnego zespołu klasowego opartego na współpracy i współodpowiedzialności.
- Człowiek w poszukiwaniu sensu – jak wspierać uczniów w odkrywaniu wartości.
- Wychowanie do odpowiedzialności – logowychowanie w praktyce szkolnej.
- Logoprofilaktyka jako odpowiedź na kryzys młodzieży.
- Logoprofilaktyka w dobie cyfrowej – jak wspierać młodzież zagubioną w świecie online.
- Szkoła wartości – jak budować kulturę wolontariatu w środowisku szkolnym.
- Od obowiązku do zaangażowania – jak rozwijać postawy prospołeczne uczniów poprzez wolontariat.
Dział: EDUKACJA HISTORYCZNA, OBYWATELSKA I REGIONALNA
Rozwijanie kompetencji patriotycznych i obywatelskich w szkole.
Dział: EDUKACJA JĘZYKOWA I KULTURALNA
Językowe ABC nauczyciela.
Dział: EDUKACJA ARTYSTYCZNA I TECHNICZNA
Inspiracje plastyczne związane z porami roku w przedszkolu i szkole.
Dział: EDUKACJA ZAWODOWA I DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE
- Doradztwo edukacyjno – zawodowe w szkole. Jak zbudować Szkolny Plan Doradztwa Zawodowego na rok szkolny 2025/ 2026?
- Doradztwo zawodowe w szkole – rola i zadania nauczycieli.
- Kompetencje przyszłości – jak przygotować ucznia do rynku pracy 2030+
Dział: MATEMATYCZNO_PRZYRODNICZY:
- Interdyscyplinarność w rzeczywistości szkolnej – to nie jest takie trudne!
- Edukacja zdrowotna na przedmiotach przyrodniczych i nauki przyrodnicze na edukacji zdrowotnej – duety z potencjałem kreatywności.
- Analizuje, wnioskuję, rozwiązuję – metody rozwijające myślenie strategiczne w szkole.
Dział: TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE
- Idea kształcenia wyprzedzającego z elementami TIK
- Metodyczne wykorzystywanie przez nauczycieli Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej na poszczególnych przedmiotach szkolnych.
- Od planowania do indywidualizowania nauczania – AI jako asystent nauczyciela.
- Szkoła przyszłości a umiejętności kluczowe – wykorzystywanie narzędzi opartych na sztucznej inteligencji.
- Dobra prezentacja edukacyjna – czyli aktywne wizualizowanie treści.
- Canva i nie tylko – narzędzia online do projektowania grafiki na potrzeby szkolne.
- SYMULACJE I EKSPERYMENTY Z AI w nauczaniu przedmiotów ścisłych.
- PROJEKTY PRZEDMIOTOWE I MIĘDZYPRZEDMIOTOWE w pracy z uczniami młodszymi lub starszymi z wykorzystaniem AI.
- „KrAIna przyszłości” JAK UCZYĆ O SZTUCZNEJ INTELIGENCJI NAJMŁODSZYCH?
- Jak wykorzystać narzędzia AI w edukacji wczesnoszkolnej?
Dział: EDUKACJA ZDROWOTNA
- Promowanie ruchu i zdrowego żywienia w szkole – klucz do lepszego samopoczucia i wyników w nauce uczniów.
- Eksperyment na zdrowie – metody interdyscyplinarne w edukacji zdrowotnej.
- Zdrowie jako styl życia i wychowania – edukacja zdrowotna w praktyce szkolnej.
- Od teorii do praktyki – jak skutecznie realizować edukację zdrowotną w szkole.
Dział: SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
- Organizacja pomocy psychologiczno- pedagogicznej w szkole w rozpoczynającym się roku szkolnym.
- Przeprowadzanie Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia i konstruowanie Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutycznego.
- Zastosowanie Uniwersalnego Projektowania w Edukacji /Uniwersal Design for Learning/ na lekcjach w klasach o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych.
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów ze SPE w świetle przepisów prawa oświatowego.
- Nauczanie włączające w praktyce szkolnej.
- Praca z uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu zespołem Aspergera w szkole ogólnodostępnej.
- Praca z uczniem słabo słyszącym w szkole ogólnodostępnej.
- Praca z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej.
- Uczeń z opinią, orzeczeniem w praktyce szkolnej. Niezbędne informacje dla nauczyciela.
- Informacja zwrotna w pracy z uczniem z SPE.
- Praca w klasie o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych.
Dział: ROZWÓJ OSOBISTY NAUCZYCIELA I DYREKTORA
- Wykorzystanie cyfrowych zasobów edukacyjnych w pracy z uczniami.
- Aby uczeń nie musiał, lecz chciał się uczyć – rozbudzanie motywacji wewnętrznej uczniów do uczenia się .
- Metody udzielania i przyjmowanie efektywnej informacji zwrotnej.
- Gramy z uczniami – metody tworzenia gier dydaktycznych i terenowych na zajęciach lekcyjnych.
- Uczymy o cyberzagrożeniach – przewodnik dla nauczycieli.
- Dlaczego wpadamy w pułapkę dezinformacji? Szkolny niezbędnik w świecie fake newsów i wojny informacyjnej.
- Kreatywne i krytyczne myślenie jako wyznacznik szkoły XXI wieku.
- Style uczenia się – jak pomóc uczniom UCZYĆ się?
- STEAM jako metodologia nauczania wspierająca kreatywność uczniów.
- Wypalenie zawodowe nauczycieli.
Oprócz proponowanych tematów zamieszczonych powyżej, istnieje możliwość przeprowadzenia szkolenia dostosowanego do indywidualnych potrzeb placówki oświatowej – szkolenia „szyte na miarę”.
Do indywidualnych potrzeb Zamawiającego dostosowujemy:
- miejsce realizacji szkolenia,
- termin,
- wymiar godzin,
- zakres treści szkoleniowych
Po zakończonym szkoleniu nauczyciele otrzymują zaświadczenie zgodnie z rozporządzeniem MEiN w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli z dnia 27 sierpnia 2021 r. ( Dz. U. z 2021 poz. 1601)
Zgłoszenia szkoleń zespołów nauczycieli są realizowane za pomocą elektronicznego Systemu Rezerwacji Szkoleń. Zgłoszenia można również dokonać, korzystając ze wsparcia pracowników Biura Obsługi Klienta w Tarnowie.