Zajęcia terenowe to obowiązkowa forma pracy z uczniami na lekcjach biologii i przyrody. Przeprowadzenie ich może jednak sprawiać nauczycielom trudność związaną z organizacją czasu pracy i z zapewnieniem bezpieczeństwa.
Twórczym i inspirującym pomysłem na realizację formy nauki w terenie jest połączenie zajęć z nauczycielem z innej dziedziny np. plastyki, dzięki czemu realizujemy podstawę programową dwóch przedmiotów. Na warsztatach „Od okazu do obrazu” pokażemy innowacyjne rozwiązania organizacyjne, integrujące cele kształcenia i wiedzę interdyscyplinarną, będące okazją do kształtowania wszystkich kompetencji kluczowych.
Zapraszamy 25 października br. do Ośrodka w Nowym Sączu. Warsztaty poprowadzą Renata Słaby i Grażyna Łabno, nauczyciele doradcy metodyczni. Udział w warsztatach jest bezpłatny.
Program wraz z możliwością zapisu
Historia pogranicza nie daje się zamknąć w prostych narracjach. To obszar napięć, przenikania się wpływów, zmiennych granic i tożsamości kształtowanych na styku kultur. Z myślą o nauczycielach, którzy chcą tę złożoność świadomie i rzetelnie przekazywać młodemu pokoleniu, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Ośrodek w Nowym Sączu, przygotowało III edycję Akademii POGRANICZE 2026. Burzliwe dzieje Śląska, wpisaną […]
Debaty o edukacji często koncentrują się na pojedynczym nurcie – matematyce albo fizyce, metodach lub programach. Tymczasem spotkanie zorganizowane 3 grudnia w MCDN Ośrodku w Nowym Sączu celowo porzuciło tę logikę. Zamiast rozpatrywać nauczanie ścisłe w odseparowanych blokach, uczestnicy otrzymali szeroki, wielowarstwowy obraz, w którym edukacja staje się przestrzenią odkrywania, eksperymentowania i budzenia ciekawości. Konferencja […]