Reagujemy na zmieniające się potrzeby środowiska edukacyjnego. 4 grudnia br. w MCDN Ośrodek w Tarnowie odbyła się konferencja „Nauka to przygoda. Niekonwencjonalne rozwiązania pedagogiczne w szkole”.
Podczas konferencji, zorganizowanej w ramach Małopolskiej Chmury Edukacyjnej, uczestnicy mieli okazję zapoznać się z doświadczeniami i sposobami prowadzenia szkoły z pominięciem tradycyjnego systemu ocen. Prelegenci zaprezentowali efektywne metody motywowania uczniów poprzez bazowanie na ich mocnych stronach i osobistym potencjale.
Dorota Pilna, która w swojej placówce wdraża edukację pozytywną, podkreślała jak ważnym elementem jest poczucie wpływu wszystkich uczestników życia szkolnego tzn. nauczycieli, rodziców i uczniów na procesy zachodzące w szkole.
Kolejna prelegentka, Katarzyna Cieciura zaprezentowała nowoczesne podejście do oceniania za pomocą systemu określającego bieżący poziom wiedzy ucznia oraz obszary wymagające wsparcia i poprawy.
Edyta Borowicz Czuchryta pokazała natomiast kierunki wykorzystania potencjału szkoły poprzez udział w projektach Etwinning oraz wykorzystanie edukacyjnych i kreacyjnych możliwości oferowanych przez grę Minecraft..
Maria Czerwińska prezentowała metody wprowadzone w jej placówce m.in. „zasadę zielonego długopisu”. Podkreślała także znaczenie dialogu opartego na empatii i wzajemnym wsparciu.
Ostatni prelegent, Arkadiusz Nalepka odniósł się do potencjału Laboratoriów Przyszłości, przedstawiając ich innowacyjny charakter i możliwości bazowania na mocnych stronach uczniów, w szczególności podkreślał znaczenie współpracy w rozwijaniu ich potencjału.
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.