Za nami już trzecie małopolskie spotkanie animatorów i animatorek, nauczycieli i nauczycielek oraz wszystkich zainteresowanych rozwojem edukacji kulturowej. Samorząd gminy Chrzanów, Miejska Biblioteka Publiczna w Chrzanowie oraz Małopolski Instytut Kultury stworzyły przestrzeń do dyskusji na temat lokalnego programu edukacji kulturowej. Patronat nad wydarzeniem objęło Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
5 listopada w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Chrzanowie miało miejsce spotkanie przedstawicieli instytucji kultury i edukacji, organizacji pozarządowych, praktyków, animatorów, badaczy, nauczycieli oraz samorządowców, mające na celu połączenie różnych perspektyw i wymianę doświadczeń różnych środowisk w zakresie rozwoju edukacji kulturowej i tworzenia wspólnych rozwiązań łączących edukację szkolną z aktywnością pozaszkolną. W panelu dyskusyjnym, prowadzonym przez Piotra Szewczyka – dyrektora Myślenickiego Ośrodka Kultury i Sportu, wzięli udział: dr Łukasz Cieślik – dyrektor MCDN, Robert Maciaszek – burmistrz Chrzanowa, Piotr Knaś – pracownik Małopolskiego Instytutu Kultury w Krakowie oraz Ewelina Londzin – nauczycielka ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Chrzanowie.
Forum Edukacji Kulturowej w Chrzanowie odbyło się w ramach „Programu Bardzo Młoda Kultura 2019-2021 – Małopolska”, którego zadaniem jest projektowanie, testowanie i wdrażanie rozwiązań, które mają zbliżyć sferę edukacji i sferę kultury. Jest to program dotacyjny Narodowego Centrum Kultury, dofinansowany ze środków budżetu województwa małopolskiego. Tworzenie rozwiązań systemowych służy temu, aby nauczyciele i nauczycielki, animatorki i animatorzy mogli, wspólnie z dziećmi, projektować inspirujące przedsięwzięcia edukacyjne i animacyjne, tak by młodzi ludzie byli nie tylko widzami i odbiorcami, ale też czynnymi uczestnikami i współtwórcami tych działań.
Za nami wyjątkowa konferencja poświęcona edukacji STEAM w pracy z najmłodszymi uczniami. Spotkanie zgromadziło nauczycieli przedszkoli, klas 1–3 oraz specjalistów, dla których ważny jest rozwój poznawczy dzieci, budowanie relacji i tworzenie środowiska sprzyjającego współpracy — również w grupach wielokulturowych.
Towarzystwo Przyjaciół Chorych „Hospicjum im. św. Łazarza” zaprasza szkoły, przedszkola oraz wszystkie środowiska edukacyjne do udziału w szóstej edycji świątecznego wyzwania #KolędaDlaHospicjum2025. To inicjatywa, która łączy radość wspólnego kolędowania z realnym wsparciem dla pacjentów jednego z najstarszych hospicjów w Polsce.