17 maja w krakowskim ośrodku Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli odbędzie się konferencja, której tematem będą wyzwania edukacyjne, jakie stoją przed szkołami.
Biorąc pod uwagę ustawiczne zmiany zachodzące w otoczeniu szkoły, tytuł konferencji może wydać się zaskakujący. Organizatorzy – odwołując się do dwóch ważnych programów takich jak „TERM” (1994–97) i „Nowa Szkoła” (1997-99) – poddają dyskusji tezę, że – wbrew potocznym opiniom – szkoła jako organizacja nie zmienia się wcale tak szybko, że proponowane i wprowadzane kiedyś do praktyki szkolnej idee i formy, nadal mogą stanowić wyzwanie edukacyjne zarówno dla nauczycieli, dyrektorów, jak i poszczególnych podmiotów wspomagających pracę szkół.
Warto przypomnieć, co było ważne dawniej, od czego zaczynaliśmy i zastanowić się na tym, co jeszcze przed nami, co warto kontynuować a jakim problemom i zagadnieniom edukacyjnym nadawać nowy kształt i wymiar.
Proponowane podczas wydarzenia podejście do analizy wyzwań edukacyjnych ma charakter procesowy, wskazuje na potrzebę sięgania do korzeni i uwzględniania w procesie projektowania pracy szkoły okręślonej ciągłości działań.
Zaproszenie prelegenci: dr Małgorzata Jaśko, dr Antoni Jeżowski, dr Henryk Szaleniec, dr hab. Roman Dorczak – profesor UJ to znani specjaliści w różnych dziedzinach, których łączy uczestnictwo w programie „TERM” i „Nowa Szkoła”, a nade wszystko przyjaźnie , które trwają prze lata.
Program konferencji wraz z możliwością zapisu |
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.