Piątek, 13 września zupełnie nie był dla krakowskiego Ośrodka MCDN pechowy! Tego dnia gościliśmy przy ul. Garbarskiej 1 znakomite ekspertki: prof. dr hab. Krystynę Gutkowską (kierownika zadania), prof. dr hab. Ewę Czarniecką-Skubinę i prof. dr hab. Jadwigę Hamułkę – będące spiritus movens projektu poświęconego żywieniu i żywności Junior-Edu-Żywienie – JEŻ Bis.
Podczas konferencji mieliśmy okazję poznać szczegóły szeroko zakrojonego projektu badawczo-edukacyjnego, w którym przebadano ponad 20 000 dzieci pod kątem nawyków żywieniowych, wskaźników masy ciała i preferencji w zakresie ruchu i zdrowego trybu życia.
Na podstawie badań opracowano program edukacyjny dla uczniów szkół podstawowych, który kompleksowo podchodzi do kwestii żywienia i żywności oraz zdrowego trybu życia. Opiera się on na 12 „mocach”, co stanowi niezwykle atrakcyjną dla dzieci formę przyswajania wiedzy.
Program zawiera komplet materiałów do wykorzystania podczas lekcji (m.in. scenariusze zajęć, książkę kucharską czy materiały video; wszystkie pomoce znajdują się na stronie: www.jez.edu.pl). Zachęcamy do zapoznania się z witryną i pobrania pomocy dydaktycznych.
Ponadto kierujemy prośbę o włączenie się w projekt badawczy – nadal będą prowadzone badania wśród uczniów klas 7-8. Każdy, kto zdecyduje się wziąć w nich udział, otrzyma bezpłatnie profesjonalne wyniki badań będące punktem wyjścia do poprawy stanu zdrowia dzieci i młodzieży.
Sami jesteśmy niezwykle szczęśliwi z powodu spotkania z pasjonatkami zdrowego żywienia, osobami, których zapał i entuzjazm zaraża wszystkich wokół.
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.