06.11.2024

Ruch jako klucz do efektywnej edukacji prozdrowotnej w szkole – publikacja pokonferencyjna

grafika 1600-900

Ruch determinuje poziom wysiłku fizycznego i aktywności, wpływa na funkcje poznawcze powodując jednocześnie wiele korzystnych zmian w organizmie człowieka. Dzięki zróżnicowanym formom ruchowym, po prostu czujemy się lepiej!

13 listopada br. gościliśmy ponad 120 nauczycieli podczas konferencji online pt. „Ruch jako klucz do efektywnej edukacji prozdrowotnej w szkole”.

Otwarcia konferencji dokonała Ewa Sojat, wicedyrektor MCDN ds. Ośrodek w Tarnowie  – organizatora spotkania. Osią prelekcji naszych ekspertów było poszukiwanie optymalnych rozwiązań edukacyjnych w pracy z dziećmi z młodzieżą. Swą wiedzą i doświadczeniem zawodowym dzielili się z uczestnikami wydarzenia także doradcy metodyczni pracujący w tarnowskim ośrodku MCDN.  

Dr Kinga Kusiak-Witek zaprezentowała aktywizujące zabawy ruchowe i zróżnicowane formy rekreacji stanowiące podstawową formę zajęć sportowych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. 

Małgorzata Ciukaj przedstawiła z kolei przykłady wykorzystania nietypowych pomocy dydaktycznych na zajęciach ruchowych w edukacji przedszkolnej. Tematyką wspierania motywacji i koncentracji dzieci poprzez krótkie aktywności ruchowe w trakcie przedmiotowych zajęć lekcyjnych zajęła się w swoim wystąpieniu Anna Chabińska-Węgrecka.  O ważnej roli  muzyki w efektywności ruchu, koncentracji i skupieniu uwagi uczniów mówiła Kinga Adamczyk.  

Prowadzący konferencję dr Robert Truchan zachęcał w swoim wykładzie do częstego i kompleksowego sięgania po proste środki dydaktyczne stanowiące inspirację do uprawiania zróżnicowanych form aktywności ruchowej.

Uczestnicy konferencji z ogromnym zainteresowaniem przyjmowali prezentowane treści merytoryczne, które z pewnością będą mogły zostać wykorzystane w codziennej pracy nauczycieli jako wymierne wsparcie podczas realizacji procesu edukacyjnego.

wróć do listy aktualności
arrow
Facebook
YouTube