„Ocena nie jest punktem końcowym uczenia się – to początek rozmowy o tym, co dalej.” — Dylan Wiliam
9 czerwca Ośrodek Krakowski MCDN zaprasza nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych na seminarium online podsumowujące całoroczną działalność Akademii Oceniania, pt. „Od informacji do inspiracji – ocena jako kompas w procesie uczenia się”
Uczenie się to proces, który potrzebuje informacji, wsparcia i zrozumienia – nie tylko ocen cyfrowych w dzienniku. Dlatego też coraz więcej nauczycieli poszukuje sposobu oceniania, który wspiera, a nie osądza. Takiego, który inspiruje ucznia do rozwoju i buduje jego odpowiedzialność za własną naukę.
Podczas seminarium porozmawiamy o tym, jak wspierać ucznia w braniu odpowiedzialności za własne uczenie się. Zastanowimy się, jak rozwijać kompetencje kluczowe poprzez działania oparte na zaufaniu, zrozumieniu i partnerskiej relacji. Pokażemy, jak udzielać informacji zwrotnej, która „napełnia dobrem” i inspiruje do działania.
Program seminarium obejmuje trzy inspirujące wykłady:
• Jak udzielać komunikatu zwrotnego, by napełnić kogoś dobrem
• Kompetencje kluczowe a ocenianie – jak budować odpowiedzialność ucznia
• Widzieć więcej niż stopień – ocenianie jako narzędzie refleksji i rozwoju
Udział w wydarzeniu to nie tylko wiedza – to konkretne inspiracje do działania. To też przestrzeń do refleksji i rozmowy o tym, co w edukacji naprawdę ważne.
Jeśli chcesz, by ocenianie wspierało Twoich uczniów w rozwoju, dołącz do nas. To dobry moment, by zacząć widzieć więcej.
Historia pogranicza nie daje się zamknąć w prostych narracjach. To obszar napięć, przenikania się wpływów, zmiennych granic i tożsamości kształtowanych na styku kultur. Z myślą o nauczycielach, którzy chcą tę złożoność świadomie i rzetelnie przekazywać młodemu pokoleniu, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Ośrodek w Nowym Sączu, przygotowało III edycję Akademii POGRANICZE 2026. Burzliwe dzieje Śląska, wpisaną […]
Debaty o edukacji często koncentrują się na pojedynczym nurcie – matematyce albo fizyce, metodach lub programach. Tymczasem spotkanie zorganizowane 3 grudnia w MCDN Ośrodku w Nowym Sączu celowo porzuciło tę logikę. Zamiast rozpatrywać nauczanie ścisłe w odseparowanych blokach, uczestnicy otrzymali szeroki, wielowarstwowy obraz, w którym edukacja staje się przestrzenią odkrywania, eksperymentowania i budzenia ciekawości. Konferencja […]