Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez rozwijanie umiejętności matematycznych w edukacji z wykorzystaniem współczesnych strategii w procesie nauczania jest celem nadrzędnym w roku szkolnym 2025/2026. Eksperci z różnych dziedzin zainspirują uczestników konferencji do wdrażania współczesnych metod w efektywne uczenie i uczenie się.
29 października 2025 roku w salach Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Tarnowie podczas konferencji Wielki Wybuch Pomysłów – 4M, czyli mega moc metodycznej motywacji uczestnicy zobaczą jak w oparciu o neurodydaktyczne strategie zwiększać efektywność nauczania i zarządzania zespołem. Poznają praktyczne narzędzia wspierające ciekawość, motywację i zaangażowanie uczniów oraz współpracowników.
Przedstawione zostaną konkretne i sprawdzone narzędzia dydaktyczne, które sprawią, że lekcje fizyki i przyrody będą ciekawe, praktyczne i angażujące.
Podczas konferencji zaprezentowane będą zestawy klocków LEGO® oraz możliwości ich wykorzystania na lekcjach przyrody, fizyki, chemii, techniki i matematyki, a także pomysły metodyczne pokazujące, jak łączyć inżynierię z nauką bliską doświadczeniom ucznia.
W ramach warsztatów uczestnicy zobaczą, jak w prosty i atrakcyjny sposób prowadzić zajęcia z przedmiotów przyrodniczych i technicznych, wykorzystując zestawy LEGO® Education Science
Serdecznie zapraszamy szczególnie na część warsztatową , podczas której każdy uczestnik pracując metodą hands-on na zestawach LEGO Education pozna najnowsze zestawy LEGO Education dedykowane do pracy STEAM-owej w szkole oraz gotowe scenariusze lekcji
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.