Zaburzenia przetwarzania sensorycznego (SPD) to zapis coraz częściej spotykany w opiniach uczniów. Gdzie należy upatrywać źródeł zaburzeń integracji sensorycznej? Które z trudności występujących w kształceniu polonistycznym mają swoje źródło w deficytach przetwarzania sensorycznego? Jak pomóc dziecku z zaburzeniami integracji sensorycznej w szkole?
Na temat tych oraz innymi problemów będą mieli okazję porozmawiać uczestnicy bezpłatnych warsztatów pt. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego w kontekście edukacji polonistycznej. Warsztaty dla polonistów oraz nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przygotowała dr Joanna Jaklińska-Ciągło – terapeutka integracji sensorycznej i doradca metodyczny ds. języka polskiego w MCDN w Ośrodku w Nowym Sączu.
Celem spotkania jest dostarczenie nauczycielom praktycznej wiedzy na temat SPD, która z pewnością będzie przydatna w czasie przygotowywania i prowadzenia lekcji.
Pierwsze zajęcia odbędą się już 28 lutego o godzinie 14:00 w Ośrodku w Nowym Sączu. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami oferty i rejestracji na warsztaty poprzez bezpośredni kontakt z naszym doradcą.
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.