Zaburzenia przetwarzania sensorycznego (SPD) to zapis coraz częściej spotykany w opiniach uczniów. Gdzie należy upatrywać źródeł zaburzeń integracji sensorycznej? Które z trudności występujących w kształceniu polonistycznym mają swoje źródło w deficytach przetwarzania sensorycznego? Jak pomóc dziecku z zaburzeniami integracji sensorycznej w szkole?
Na temat tych oraz innymi problemów będą mieli okazję porozmawiać uczestnicy bezpłatnych warsztatów pt. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego w kontekście edukacji polonistycznej. Warsztaty dla polonistów oraz nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przygotowała dr Joanna Jaklińska-Ciągło – terapeutka integracji sensorycznej i doradca metodyczny ds. języka polskiego w MCDN w Ośrodku w Nowym Sączu.
Celem spotkania jest dostarczenie nauczycielom praktycznej wiedzy na temat SPD, która z pewnością będzie przydatna w czasie przygotowywania i prowadzenia lekcji.
Pierwsze zajęcia odbędą się już 28 lutego o godzinie 14:00 w Ośrodku w Nowym Sączu. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami oferty i rejestracji na warsztaty poprzez bezpośredni kontakt z naszym doradcą.
W listopadzie 2025 r. zrealizowano projekt „System INIA w diagnozie dorosłych i dzieci”, poświęcony upowszechnieniu nowoczesnych, obiektywnych metod oceny artykulacji oraz praktycznemu wykorzystaniu analizatora pola akustycznego INIA. Przedsięwzięcie było efektem współpracy Akademii Tarnowskiej, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodka w Tarnowie.