Przestań odpowiadać na źle zadane pytania! Przestaw meble! Podziel uczniów losowo na grupy! Pozwól im pracować w pionie! Wszystko po to, by uczniowie byli bardziej aktywni i… zaczęli myśleć!
We współpracy ze Szkołą Edukacji PAFW i UW proponujemy bezpłatny cykl 4 spotkań trwających po 4 godziny dla nauczycieli matematyki klas 4-8 szkół podstawowych, liceów ogólnokształcących i techników. Startujemy już 5 marca, kolejne spotkania planujemy 1 kwietnia i 5 czerwca. Ostatni termin zaplanujemy wspólnie. Warsztaty odbędą się w Ośrodku w Krakowie przy ul. Garbarskiej 1.
Ekspertki ze Szkoły Edukacji zaprezentują system pracy metodą myślącej klasy zgodnie z zaleceniami dra Petera Liljedahla. Jego zespół wyróżnił 14 elementów, które realnie wpływają na budowanie klasy myślącej matematycznie. Ich modyfikacja nie jest prosta – wymaga negocjowania teoretycznie nienegocjowalnych norm. Ale da się to zrobić!
Na początku warto wprowadzić trzy proste innowacje!
Odpowiadaj tylko na pytania podtrzymujące myślenie!
Zdaniem Petera Liljedahla istnieją trzy rodzaje pytań:
Jakie są efekty metody myślącej klasy?
Twórca dowodzi, że metoda zwiększa zaangażowanie uczniów podczas lekcji i ich zainteresowanie matematyką, a w konsekwencji poprawia ich osiągnięcia.
Czy kanadyjskie rozwiązania da się przenieść na polski grunt? Sprawdziliśmy – metoda budowania myślącej klasy naprawdę działa!
W mojej klasie nie ma biernego tkwienia w ławkach, uczniowie często są w ruchu albo siedzą na ziemi. Ale na pewno spróbuję od razu zrealizować niektóre idee Petera – na przykład prace przy pionowych tablicach – rekomenduje Joanna Prokopowicz z Niepublicznej Szkoły Podstawowej Gaudeamus.
Warsztaty odbywają się w ramach projektu “Myśląca Klasa z mBankiem”, realizowanego przez Szkołę Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego oraz Fundację mBanku.
8 maja br. Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Tarnowie zaprasza wszystkich zainteresowanych nauczycieli wychowania fizycznego na warsztaty stacjonarne „Metodyka nauczania biegów średnich i długich oraz wykorzystanie nowoczesnych pomocy dydaktycznych na zajęciach wychowania fizycznego”.
Inspirujemy do działań na rzecz klimatu i propagowania edukacji klimatycznej, ponieważ dbałość o środowisko przyrodnicze to wspólna odpowiedzialność i przywilej przynoszące wymierne i wielowymiarowe korzyści. Konferencją pt. „Złap oddech! Zielono mi!” 24 kwietnia br. zainaugurowano III Małopolskie Forum Przedmiotów Przyrodniczych.