Jak koordynować kształcenie zawodowe na odległość? Co należy do obowiązków dyrektorów i nauczycieli? Jak realizować podstawę programową? Z jakich narzędzi i materiałów korzystać? Prezentujemy vademcum wspierające szkoły w realizacji pracy zdalnej.
Kształcenie zawodowe w tym szczególnym okresie podlega dodatkowym regulacjom, pozwalającym na modyfikację programów nauczania. Jest to przewidziane, zalecane i dopuszczone prawnie. W aktualnych Rozporządzeniach regulujących funkcjonowanie szkół i placówek sporo miejsca poświęcono zapisom dotyczącym tego właśnie aspektu pracy. Z myślą o Państwa pracy w tym zakresie przygotowaliśmy materiały zawierające przepisy prawa niezbędne do organizowania, planowania i prowadzenia procesu dydaktycznego.
W podejmowaniu nowych form pracy i poszukiwaniu efektywnych metod i technik kształcenia na odległość, zapraszamy nauczycieli realizujących kształcenie zawodowe do zapoznania się z portalami i serwisami edukacyjnymi, które można wykorzystać do zdalnej pracy z uczniami. Vademecum kształcenia zawodowego dostępne jest w naszych zasobach edukacyjnych online.
Zapraszamy również nauczycieli przedmiotów zawodowych do udziału w sieciach współpracy i samokształcenia dotyczącym możliwości pracy zdalnej na przedmiotach zawodowych. Przygotowaliśmy również ofertę specjalną dedykowaną doradztwu zawodowemu. Szkolenia są bezpłatne i zostaną przeprowadzone z wykorzystaniem naszej platformy Moodle.
W listopadzie 2025 r. zrealizowano projekt „System INIA w diagnozie dorosłych i dzieci”, poświęcony upowszechnieniu nowoczesnych, obiektywnych metod oceny artykulacji oraz praktycznemu wykorzystaniu analizatora pola akustycznego INIA. Przedsięwzięcie było efektem współpracy Akademii Tarnowskiej, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodka w Tarnowie.