Badania nad funkcjonowaniem ludzkiego mózgu rozwijają się bardzo dynamicznie. Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli stworzyło nauczycielom i dyrektorom możliwość poszerzenia i aktualizacji wiedzy w dziedzinie neurobiologii i neurodydaktyki.
Reagując na sytuację epidemiologiczną, 20 kwietnia odbyła się pierwsza konferencja metodyczna „Odkrycia neurobiologii i proces uczenia się” przeprowadzona zdalnie z udziałem nauczycieli z całego województwa.
Udział w konferencji umożliwił uczestnikom poszerzenie oraz aktualizację wiedzy w zakresie wyników badań nad mózgiem w kontekście praktyki szkolnej. Uczestnicy mieli okazję wziąć udział w rozmowach na temat sposobów rozwijania samodzielności oraz kreatywności uczniów, jak również poznać zastosowanie neurobiologii w edukacji.
Najwyższy poziom dyskusji zagwarantowali prowadzący: dr Marek Kaczmarzyk – jeden z nielicznych polskich naukowców, którzy zajmują się przełożeniem badań z zakresu neurobiologii na praktykę nauczania oraz Andrzej Peć – doświadczony edukator zajmujący się wyzwaniami stawianymi przed edukacją w kontekście kompetencji kluczowych.
Dziękujemy wszystkim uczestnikom za aktywność. Zapraszamy do śledzenia informacji o kolejnych wydarzeniach.
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.