Jak zorganizować projekt uczniowski na odległość? Jak zadbać przy tym o kształtowanie kompetencji kluczowych? Jak nauczyć uczniów wyszukiwania i zarządzania informacją? Po co wyważać otwarte drzwi – jest przecież WebQuest!
Jeszcze niedawno WebQuest był tą alternatywą metody projektu, która wydawała się wymagająca z powodu konieczności organizowania pracy w oparciu o narzędzia internetowe. Obecna sytuacja spowodowała, że WebQuest stał się niemal idealną metodą pracy z uczniem ułatwiającą kształcenie na odległość. Dodatkowo jasne i przejrzyste zasady WebQuestu ułatwiają nauczycielowi jego planowanie. Uczniom natomiast pozwalają skupić się nie tylko na wyszukiwaniu informacji, lecz również na jej przetwarzaniu, krytycznej analizie i wreszcie – tworzeniu nowej wiedzy.
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych nauczycieli klas 7-8 szkoły podstawowej oraz szkół ponadpodstawowych na warsztaty, na których w praktyce dowiedzą się Państwo, jak projektować poszczególne ogniwa WebQuestu. Aby nasza praca miała charakter praktyczny będziemy uczyć się ich tworzenia krok po kroku przy pomocy popularnej platformy – Blogger.
Nie tylko będzie tu okazja do opublikowania swojej witryny w Internecie, ale również dowiedzą się Państwo, jak ją udostępnić do wyłącznego użytku Waszych uczniów.
Aby dowiedzieć się więcej oraz zapisać się na warsztaty zapraszamy na stronę:
https://mcdn.edu.pl/tarnow/zaprojektuj-swoj-webquest-czyli-sposob-na-metode-projektu-w-epoce-zdalnego-nauczania/
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.