W istniejącej aktualnie sytuacji polskiej szkoły od stanu zdrowia uczniów, nauczycieli i wszystkich pracowników szkoły zależy forma realizacji nauczania (stacjonarna, zdalna lub hybrydowa). Niezależnie zaś od jej rodzaju zadania edukacyjne, opiekuńcze i wychowawcze muszą być realizowane.
Ilość zadań i obowiązków spoczywających na „barkach” wszystkich pracowników szkoły, od dyrektora począwszy a na szkolnym woźnym skończywszy, niejednokrotnie przekracza ludzkie możliwości. Ale … abyśmy tylko zdrowi byli to damy radę – powtarzamy.
A uczeń? Szczególnie ten dorastający, borykający się z problemami rozwojowymi, niejednokrotnie niosący ze sobą „bagaż” dodatkowych, nierozwiązanych problemów edukacyjnych, rodzinnych, zdrowotnych, osobistych i tych „z czasów przymusowej izolacji”. Jak z nim pracować? Czego wymagać? Co odpuścić? Na co zwrócić szczególną uwagę? Jak budować pozytywny klimat szkoły? Po czym rozpoznać objawy młodzieńczej depresji? Jak pracować z uczennicą ze zdiagnozowaną anoreksją? Na te oraz szereg innych pytań z zakresu zdrowia psychicznego możesz uzyskać odpowiedź uczestnicząc w warsztatach zatytułowanych „Jak pracować z uczniem przejawiającym problemy psychiczne”.
Zajęcia poprowadzi Marta Szałach – nasz nauczyciel konsultant ds. wychowania, opieki i profilaktyki dzieci i młodzieży oraz rozwoju osobistego nauczycieli. Zajęcia adresowane są do nauczycieli II i III etapu edukacyjnego, wychowawców placówek opiekuńczych, psychologów, pedagogów, doradców zawodowych i realizowane są w 4 ośrodkach MCDN:
Krakowie
https://mcdn.edu.pl/krakow/f60-jak-pracowac-z-uczniem-przejawiajacym-problemy-psychiczne/
Oświęcimiu
https://mcdn.edu.pl/oswiecim/60-jak-pracowac-z-uczniem-przejawiajacym-problemy-psychiczne/
Tarnowie
https://mcdn.edu.pl/tarnow/jak-pracowac-z-uczniem-przejawiajacym-problemy-psychiczne/
Nowym Sączu
https://mcdn.edu.pl/nowy-sacz/60-jak-pracowac-z-uczniem-przejawiajacym-problemy-psychiczne/
Abyśmy tylko zdrowi byli… to mamy nadzieję, że się spotkamy.
Za nami wyjątkowa konferencja poświęcona edukacji STEAM w pracy z najmłodszymi uczniami. Spotkanie zgromadziło nauczycieli przedszkoli, klas 1–3 oraz specjalistów, dla których ważny jest rozwój poznawczy dzieci, budowanie relacji i tworzenie środowiska sprzyjającego współpracy — również w grupach wielokulturowych.
Towarzystwo Przyjaciół Chorych „Hospicjum im. św. Łazarza” zaprasza szkoły, przedszkola oraz wszystkie środowiska edukacyjne do udziału w szóstej edycji świątecznego wyzwania #KolędaDlaHospicjum2025. To inicjatywa, która łączy radość wspólnego kolędowania z realnym wsparciem dla pacjentów jednego z najstarszych hospicjów w Polsce.