Zapraszamy nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych – zainteresowanych problematyką zagadnień związanych z edukacją w jej szerokim ujęciu społecznym, kulturowym
i cywilizacyjnym oraz kierunków reformy edukacji, jaka nas czeka w najbliższym czasie – do udziału w II edycji AKADEMIA MYŚLI I DIALOGU organizowanej przez Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w ofercie edukacyjnej na rok szkolny 2025/2026
Akademia Myśli i Dialogu jest formą bezpłatną, adresowaną do dyrektorów i nauczycieli wszystkich typów szkół z województwa małopolskiego zainteresowanych proponowaną tematyką. Celem Akademii jest m.in. propagowanie wśród dyrektorów, nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych (a za ich pośrednictwem – wśród uczniów) postaw otwartości, szacunku dla osób myślących inaczej oraz wolności wypowiedzi przy zachowaniu własnego światopoglądu.
Projekt wyrasta z przekonania, że myślenie dialogiczne stanowi wartość, którą w zglobalizowanym współcześnie świecie należy rozwijać i szerzyć. W ramach Akademii organizator zapewnia wyspecjalizowaną kadrę dydaktyczną.
Ramy organizacyjne Akademii uległy pewnej modyfikacji. Zajęcia odbywać się będą stacjonarnie w auli MCDN w Krakowie przy ulicy Lubelskiej 23. Udział w panelach dyskusyjnych będzie wymagał każdorazowego zapisu na wydarzenie i obecność na nim będzie podstawą wystawienia zaświadczenia. Podobnie jak w I edycji każde spotkanie będzie trwało 3 godziny dydaktyczne. Pierwsze 2 godziny dydaktyczne (90 minut) będą przeznaczone na omówienie bieżącego tematu; trzecia godzina przeznaczona na rozmowę – dialog ze słuchaczami -nauczycielami obecnymi na panelu dyskusyjnym. Dla innych zainteresowanych tematyką Akademii wszystkie spotkania będą sukcesywnie umieszczane na kanale MCDN w serwisie YouTube.
Dyskusje odbywać się będą cyklicznie co dwa miesiące w godzinach 16.30-18.45.
Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w dniu 14 października 2025 roku w swojej auli przy ulicy Lubelskiej 23 w Krakowie zainauguruje drugą edycję Akademii Myśli i Dialogu. Pierwszy panel dyskusyjny został zatytułowany „Edukacja globalna, europejska czy narodowa? Jaka ma być?”.
Historia pogranicza nie daje się zamknąć w prostych narracjach. To obszar napięć, przenikania się wpływów, zmiennych granic i tożsamości kształtowanych na styku kultur. Z myślą o nauczycielach, którzy chcą tę złożoność świadomie i rzetelnie przekazywać młodemu pokoleniu, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Ośrodek w Nowym Sączu, przygotowało III edycję Akademii POGRANICZE 2026. Burzliwe dzieje Śląska, wpisaną […]
Debaty o edukacji często koncentrują się na pojedynczym nurcie – matematyce albo fizyce, metodach lub programach. Tymczasem spotkanie zorganizowane 3 grudnia w MCDN Ośrodku w Nowym Sączu celowo porzuciło tę logikę. Zamiast rozpatrywać nauczanie ścisłe w odseparowanych blokach, uczestnicy otrzymali szeroki, wielowarstwowy obraz, w którym edukacja staje się przestrzenią odkrywania, eksperymentowania i budzenia ciekawości. Konferencja […]