Systemy oceniania stosowane w szkołach nieraz budzą wiele wątpliwości zarówno wśród uczniów i ich rodziców, jak i nauczycieli. Wszyscy są jednak zgodni, że ocenianie jest integralną częścią procesu uczenia się i nauczania, zarówno w sensie dydaktycznym jak i wychowawczym.
W przestrzeni publicznej toczy się dyskusja na temat konieczność zmiany systemu oceniania na lepszy, to znaczy taki, który pozwalałby na właściwe weryfikowanie i wspomaganie rozwoju uczniów. W tym roku szkolnym Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Krakowie zaprasza do udziału w Akademii Oceniania.
Organizowane w ramach Akademii szkolenia mają na celu doskonalenie kompetencji dyrektorów szkół i nauczycieli w zakresie warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego.
19 września br., w godz. 16.00 – 19.00 zapraszamy do udział w bezpłatnej konferencji online inaugurującej działalność Akademii Oceniania.
Tytuł konferencji brzmi: „Ocenianie jako element procesu nauczania i wychowania” i jest adresowana do dyrektorów i nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych. Celem konferencji jest aktualizacja wiedzy na temat warunków i sposobu oceniania osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia w szkole oraz celów oceniania wewnątrzszkolnego, doskonalenie umiejętności nauczycieli w zakresie ustalania ocen bieżących i klasyfikacyjnych.
Zapraszamy do zapisów: https://mcdn.edu.pl/krakow/ocenianie-jako-element-procesu-nauczania-i-wychowania/
W listopadzie 2025 r. zrealizowano projekt „System INIA w diagnozie dorosłych i dzieci”, poświęcony upowszechnieniu nowoczesnych, obiektywnych metod oceny artykulacji oraz praktycznemu wykorzystaniu analizatora pola akustycznego INIA. Przedsięwzięcie było efektem współpracy Akademii Tarnowskiej, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodka w Tarnowie.