Zapraszamy nauczycieli historii i innych specjalności – zainteresowanych problematyką pogranicza polsko-słowackiego – do udziału w II edycji Akademii POGRANICZE. POLACY – RUSINI – SŁOWACY – WĘGRZY organizowanej przez Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Nowym Sączu w ofercie edukacyjnej na rok szkolny 2024/2025.
Akademia POGRANICZE jest formą bezpłatną, adresowaną do nauczycieli województwa małopolskiego pracujących z młodzieżą od 12 roku życia. Celem Akademii jest przygotowanie szkolnych koordynatorów, którzy upowszechniają we własnej szkole wiedzę na temat dziedzictwa historyczno-kulturalnego pogranicza polsko-słowackiego i wielokulturowego dziedzictwa Polski i Słowacji. W ramach Akademii organizator zapewnia wyspecjalizowaną i naukową kadrę dydaktyczną.
Prelegentami kursu doskonalącego będa prof. dr hab. Arkadiusz Adamczyk, ks. dr Ryszard Banach, Julita Dembowska, dr Wojciech Frazik, Zbigniew Wolanin.
Uczestnicy kursu otrzymają dostęp do platformy edukacyjnej MOODLE, gdzie znajdą materiały edukacyjne związane z tematyką kursu oraz forum dyskusyjne.
Zajęcia w ramach kursu odbywać się będą online, w okresie od stycznia do czerwca 2025 r. raz w miesiącu w godzinach 16.00 – 19.00.
Realizatorem kursu jest MCDN Ośrodek w Nowym Sączu.
Projekt finansowany jest z budżetu Województwa Małopolskiego.
Szczegółowy program kursu można znaleźć na stronie Akademia POGRANICZE wraz z możliwością zapisu
Historia pogranicza nie daje się zamknąć w prostych narracjach. To obszar napięć, przenikania się wpływów, zmiennych granic i tożsamości kształtowanych na styku kultur. Z myślą o nauczycielach, którzy chcą tę złożoność świadomie i rzetelnie przekazywać młodemu pokoleniu, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Ośrodek w Nowym Sączu, przygotowało III edycję Akademii POGRANICZE 2026. Burzliwe dzieje Śląska, wpisaną […]
Debaty o edukacji często koncentrują się na pojedynczym nurcie – matematyce albo fizyce, metodach lub programach. Tymczasem spotkanie zorganizowane 3 grudnia w MCDN Ośrodku w Nowym Sączu celowo porzuciło tę logikę. Zamiast rozpatrywać nauczanie ścisłe w odseparowanych blokach, uczestnicy otrzymali szeroki, wielowarstwowy obraz, w którym edukacja staje się przestrzenią odkrywania, eksperymentowania i budzenia ciekawości. Konferencja […]