W ostatnią sobotę małopolscy nauczyciele wzięli udział w pierwszych zajęciach z cyklu Akademia Wawelskiego Dziedzictwa, którą realizujemy we współpracy z Zamkiem Królewskim na Wawelu – Państwowymi Zbiorami Sztuki.
Pierwsze spotkanie odbyło się w Skarbcu Koronnym, poprowadził je Dariusz Nowacki, Kustosz – Kurator Zbiorów Złotnictwa Zamku Królewskiego na Wawelu, autor scenariuszy wystaw, specjalizujący się w historii rzemiosła artystycznego.
Oprócz prelekcji nauczyciele mieli możliwość zwiedzenia ekspozycji, w tym obejrzenia m.in. klejnotów z okresu III–XVIII w., średniowiecznych naczyń liturgicznych, płaszcza ofiarowanego królowi Janowi III Sobieskiemu przez króla francuskiego Ludwika XIV, stambulskiego serwisu ze złota i półprzezroczystego jadeitu z II połowy XVII w. oraz najcenniejszych uratowanych reliktów pierwotnego skarbca – Szczerbca oraz miecza Zygmunta I Starego.
Celem kursu Akademii Wawelskiego Dziedzictwa jest przygotowanie nauczycieli do kreatywnego i innowacyjnego wykorzystywania w codziennej praktyce dydaktyczno-wychowawczej zbiorów Zamku Królewskiego na Wawelu. W programie: Powrót arrasów; Wawel w początkach państwowości polskiej; Wawel – cytadela austriacka. Zmiany w układzie przestrzennym wzgórza w XIX wieku; Zabytki wawelskie w kształceniu i wychowaniu dzieci i młodzieży. Kolejne zajęcia akademii odbędą się 23 października.
W listopadzie 2025 r. zrealizowano projekt „System INIA w diagnozie dorosłych i dzieci”, poświęcony upowszechnieniu nowoczesnych, obiektywnych metod oceny artykulacji oraz praktycznemu wykorzystaniu analizatora pola akustycznego INIA. Przedsięwzięcie było efektem współpracy Akademii Tarnowskiej, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodka w Tarnowie.