Już 2 marca rozpoczynamy drugi cykl warsztatów teatralnych dla nauczycieli
i dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych, przygotowanych we współpracy z aktorami Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie. Serdecznie zapraszamy do udziału w warsztatach.
Jesienna tura warsztatów cieszyła się dużym zainteresowaniem, co potwierdzają wypowiedzi uczestników: „Bardzo ciekawe zajęcia, twórcze, dające ogromne możliwości. Dziękuję bardzo!”, „Warsztaty pokazały mi bardzo dużo praktycznych ćwiczeń, które mogłam sama przetestować na sobie. Praktyka – nie teoria!”. Ponawiamy więc ofertę przygotowaną przez Martę Walderę „Szkolne działania teatralne w wychowaniu dzieci i młodzieży” oraz Grzegorza Łukawskiego „Samoświadomość, praca nad ciałem, autoprezentacja jako element kompetencji osobistych dyrektora”.
Warsztat Marty Waldery jest propozycją wykorzystania dorobku teatru improwizowanego w pracy z dziećmi i młodzieżą. Celem warsztatu jest przeprowadzenie uczestników przez doświadczenie improwizacji, zapoznanie z grami improwizacyjnymi, które można wykorzystać w pracy z młodzieżą. Podczas warsztatu prowadząca będzie korzystać z metody Keitha Johnstona, dorobku Steena Haakona Hansena i własnych doświadczeń w pracy z młodzieżą.
Grzegorz Łukawski dostarczy uczestnikom warsztatów narzędzi do panowania nad własnym ciałem i emocjami oraz nauczy uczestników autoprezentacji. Świadomość własnych zachowań i mowy ciała i to jak są one dekodowane przez otoczenie jest bardzo ważna. Zaprezentowane zostaną instrumenty do tego, aby w danym momencie uświadomić sobie, co się z nami dzieje, szczególnie pod wpływem stresu i frustracji. Uczestniczy będą mieli również okazję spróbować swoich sił w roli mówcy oraz popracować nad niewerbalną stroną swojej prezentacji.
Przygotowane zostały też dwie nowe oferty specjalne. Warsztaty Doroty Godzic dedykowane nauczycielom szkół podstawowych klas zerowych oraz I – VI „ Zasady tworzenia przedstawienia, działania szkolnych grup teatralnych” oraz „Warsztaty rozwoju osobistego” Tomasza Augustynowicza skierowane do nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych.
W czasie warsztatów Doroty Godzic, uczestnicy staną na scenie w roli aktorów i wspólnie przygotują fragmenty scen z „Pchły szachrajki” Jana Brzechwy i „Kabaretu na jednej nodze” Wandy Chotomskiej. Zaprezentowane zostaną w praktyce etapy realizacji krótkiej formy teatralnej: tworzenie scenariusza, obsadę ról, konstruowanie sceny i określanie zadań aktorskich, budowanie „życia scenicznego”, zastosowanie muzyki i dźwięków naturalnych, dobór i korzystanie z rekwizytu oraz planowanie scenografii i kostiumów.
Tomasz Augustynowicz proponuje uczestnikom warsztatów ćwiczenia aktorskie, umożliwiające rozwój samoobserwacji, wykorzystanie twórczego potencjału oraz zmianę wzorców myślowych, nawyków. Pogłębiony kontakt z kreatywną częścią siebie umożliwi uczestnikom niestandardowe spojrzenie na dzieci i młodzież oraz ich możliwości. Pomoże uelastycznić postawę wobec uczniów oraz treści nauczania, także w ramach wymagań podstawy programowej.
Warsztaty teatralne są efektem wspólnej inicjatywy Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie. Współpraca międzyinstytucjonalna ma pomóc w rozwijaniu wśród kadry oświatowej kompetencji społecznych, psychologicznych oraz ekspresji kulturalnej.
Zajęcia z aktorami Martą Walderą, Grzegorzem Łukawskim i Dorotą Godzic odbywać się będą w sali prób Teatru im. Juliusza Słowackiego, a z aktorem Tomaszem Augustynowiczem w sali prób Małopolskiego Ogrodu Sztuki.
Szczegółowe informacje na temat organizowanych przedsięwzięć można znaleźć w naszej ofercie edukacyjnej
Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków, ul. Galicyjska 9. Wydarzenie zorganizowane wspólnie z małopolskimi uczelniami, instytutami naukowymi i branżowymi centrami umiejętności dla uczniów szkół ponadpodstawowych studentów/doktorantów oraz wszystkich osób dorosłych zainteresowanych rozwojem zawodowym.
Biznes i zarządzanie to przedmiot, który zastąpił w szkołach ponadpodstawowych podstawy przedsiębiorczości. W jego ramach uczniowie rozwijają kluczowe kompetencje przyszłości – współpracę, komunikację, kreatywność oraz innowacyjne podejście do wyzwań gospodarczych i społecznych.