Czy nauczyciel – jako wychowawca i dydaktyk – jest tylko wykonawcą odgórnych zaleceń, czy może aktywnym twórcą lub współtwórcą szkolnej rzeczywistości? Gdzie przebiega granica jego autonomii w zakresie działań wychowawczych? Na czym polega samodzielność nauczyciela w obszarze dydaktyki? Czy jest tylko realizatorem, czy także autorem programu nauczania? Ile swobody przysługuje mu w zakresie oceniania?
Na te i inne pytania uczestnicy warsztatów pt. „Autonomia nauczyciela” organizowanych przez MCDN Ośrodek w Nowym Sączu odpowiedzą już 15 marca br. wspólnie z autorem warsztatów, drem Jerzym Lackowskim – wieloletnim (1990-2002) Kuratorem Oświaty w Krakowie, nauczycielem akademickim, badaczem i ekspertem oświatowym od lat wspierającym postulaty zwiększania zakresu nauczycielskiej wolności i odpowiedzialności.
Czterogodzinne warsztaty prowadzone w formule zdalnej kierowane są do kadry zarządzającej szkół i placówek oświatowych oraz wszystkich nauczycieli zainteresowanych tematyką autonomii zawodowej nauczyciela.
Program warsztatów wraz z możliwością zapisu.
Zapraszamy serdecznie!
Za nami wyjątkowa konferencja poświęcona edukacji STEAM w pracy z najmłodszymi uczniami. Spotkanie zgromadziło nauczycieli przedszkoli, klas 1–3 oraz specjalistów, dla których ważny jest rozwój poznawczy dzieci, budowanie relacji i tworzenie środowiska sprzyjającego współpracy — również w grupach wielokulturowych.
Towarzystwo Przyjaciół Chorych „Hospicjum im. św. Łazarza” zaprasza szkoły, przedszkola oraz wszystkie środowiska edukacyjne do udziału w szóstej edycji świątecznego wyzwania #KolędaDlaHospicjum2025. To inicjatywa, która łączy radość wspólnego kolędowania z realnym wsparciem dla pacjentów jednego z najstarszych hospicjów w Polsce.