Czy nauczyciel – jako wychowawca i dydaktyk – jest tylko wykonawcą odgórnych zaleceń, czy może aktywnym twórcą lub współtwórcą szkolnej rzeczywistości? Gdzie przebiega granica jego autonomii w zakresie działań wychowawczych? Na czym polega samodzielność nauczyciela w obszarze dydaktyki? Czy jest tylko realizatorem, czy także autorem programu nauczania? Ile swobody przysługuje mu w zakresie oceniania?
Na te i inne pytania uczestnicy warsztatów pt. „Autonomia nauczyciela” organizowanych przez MCDN Ośrodek w Nowym Sączu odpowiedzą już 15 marca br. wspólnie z autorem warsztatów, drem Jerzym Lackowskim – wieloletnim (1990-2002) Kuratorem Oświaty w Krakowie, nauczycielem akademickim, badaczem i ekspertem oświatowym od lat wspierającym postulaty zwiększania zakresu nauczycielskiej wolności i odpowiedzialności.
Czterogodzinne warsztaty prowadzone w formule zdalnej kierowane są do kadry zarządzającej szkół i placówek oświatowych oraz wszystkich nauczycieli zainteresowanych tematyką autonomii zawodowej nauczyciela.
Program warsztatów wraz z możliwością zapisu.
Zapraszamy serdecznie!
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.