Relacje to temat zawsze aktualny w edukacji. Sytuacja wywołana pojawieniem się uczniów ukraińskich, wywołała potrzebę ich przebudowy i dostosowania do aktualnych potrzeb.
By edukacja przyniosła pozytywne efekty musi być ona oparta na właściwych i pozytywnych relacjach uczeń – nauczyciel – rodzic. W trakcie warsztatów zostaną omówione różne sposoby ich nawiązywania dostosowane do wieku i kraju pochodzenia ucznia. W ich tworzeniu ważną rolę odgrywa umiejętność budowania i utrzymywania przez nauczyciela autorytetu.
Prowadząca warsztaty, Dorota Pilna jest certyfikowanym tutorem, edukatorem, autorką publikacji dotyczących dydaktyki i nowoczesnych metod nauczania, trenerem umiejętności psychospołecznych, założycielką Ośrodka Budzącej się Szkoły oraz dyrektorem Niepublicznego Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego Cogito. W trakcie szkolenia przedstawi metody wprowadzenia elementów psychologii pozytywnej do procesu wychowawczego i dydaktycznego.
Szczegółowe informacje znajdą Państwo na stronie: Bez relacji nie ma edukacji. Jak je tworzyć i utrzymywać?
W listopadzie 2025 r. zrealizowano projekt „System INIA w diagnozie dorosłych i dzieci”, poświęcony upowszechnieniu nowoczesnych, obiektywnych metod oceny artykulacji oraz praktycznemu wykorzystaniu analizatora pola akustycznego INIA. Przedsięwzięcie było efektem współpracy Akademii Tarnowskiej, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodka w Tarnowie.