Jakie są formy cybermanipulacji? Ile zapłacisz za kryształowy miecz zagłady? Jak twórcy gier komputerowych wykorzystują zachowanie człowieka? Czy AI to spisek czy potencjalne narzędzie edukacyjne? Na te i inne pytania odpowiedzą nasi prelegenci podczas konferencji pt. „Bezpieczeństwo Cyfrowe w Erze Sztucznej Inteligencji. Ochrona, Edukacja i Innowacje”, która odbędzie się w formie hybrydowej 7 listopada br.
Konferencja jest realizowana w ramach cyklu wydarzeń „Cyberświadomi” poświęconych szeroko rozumianej i istotnej w dzisiejszych czasach tematyce bezpieczeństwa cyfrowego oraz rozsądnego wykorzystania narzędzi cyfrowych w tym Sztucznej Inteligencji. W trakcie konferencji uczestnicy wysłuchają stacjonarnie lub online wykładu prof. dr hab. Tomasza Grzyba dot. sposobów wykorzystywania przez twórców gier komputerowych wiedzy z zakresu psychologii. Nauczyciel oraz wykładowca akademicki Łukasz Gierek przybliży uczestnikom tematykę socjotechniki i form cybermanipulacji w przestrzeni cyfrowej. O wykorzystaniu AI w pracy z uczniem opowie Arkadiusz Nalepka – nauczyciel konsultant MCDN. Konferencja będzie również okazją to zapoznania uczestników z planowanymi i realizowanymi przez MCDN działaniami w ramach cyklu „Cyberświadomi”.
Do udziału w konferencji zorganizowanej przez Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli – Ośrodek w Tarnowie zapraszamy dyrektorów szkół oraz nauczycieli.
Patronat honorowy nad wydarzeniem objęli:
Marszałek Województwa Małopolskiego – Witold Kozłowski,
Małopolski Kurator Oświaty – Barbara Nowak.
Historia pogranicza nie daje się zamknąć w prostych narracjach. To obszar napięć, przenikania się wpływów, zmiennych granic i tożsamości kształtowanych na styku kultur. Z myślą o nauczycielach, którzy chcą tę złożoność świadomie i rzetelnie przekazywać młodemu pokoleniu, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Ośrodek w Nowym Sączu, przygotowało III edycję Akademii POGRANICZE 2026. Burzliwe dzieje Śląska, wpisaną […]
Debaty o edukacji często koncentrują się na pojedynczym nurcie – matematyce albo fizyce, metodach lub programach. Tymczasem spotkanie zorganizowane 3 grudnia w MCDN Ośrodku w Nowym Sączu celowo porzuciło tę logikę. Zamiast rozpatrywać nauczanie ścisłe w odseparowanych blokach, uczestnicy otrzymali szeroki, wielowarstwowy obraz, w którym edukacja staje się przestrzenią odkrywania, eksperymentowania i budzenia ciekawości. Konferencja […]