Jak radzili sobie nauczyciele biologii w realizacji lekcji nauczania zdalnego w szkole podstawowej? Na czym bazowali? Co udało się osiągnąć w ramach sieci współpracy i samokształcenia?
Nauczyciele biologii w ciągu ponad dwumiesięcznej pracy w ramach sieci „Przygotowanie lekcji nauczania zdalnego z biologii w szkole podstawowej” prowadzonej przez dr Kingę Wierzbicką wymieniali się doświadczeniami i wspierali się w realizacji nauczania na odległość. Funkcjonując w sieci, nauczyciele uczyli się jak stworzyć sprawdziany online (m.in. https://www.testportal.pl/), quizy z fiszkami (https://quizizz.com/), a także krzyżówki (https://www.krzyzowki.edu.pl/generator.php). W sieci bazowali na opracowanych przez siebie scenariuszach oraz kartach pracy, dzięki którym łatwiej można było zrealizować lekcje zdalnie. W czasie wideokonferencji mieli okazję do dyskusji i wymieniali się dobrymi praktykami. Omawiali zagadnienia dotyczące aktywnej pracy uczniów online, monitorowania ich postępów, klasyfikowania i oceniania.
Dzięki sieci współpracy i samokształcenia przepływ informacji, wymiana doświadczeń, a także nowe rozwiązania pedagogiczne były efektywniejsze wśród nauczycieli biologii.
W listopadzie 2025 r. zrealizowano projekt „System INIA w diagnozie dorosłych i dzieci”, poświęcony upowszechnieniu nowoczesnych, obiektywnych metod oceny artykulacji oraz praktycznemu wykorzystaniu analizatora pola akustycznego INIA. Przedsięwzięcie było efektem współpracy Akademii Tarnowskiej, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodka w Tarnowie.