W jaki sposób nauczyciele przedszkola realizują nauczanie zdalne? Jak radzą sobie z opracowywaniem materiałów wspierających naukę dziecka? Wsparciem w pracy okazała się sieć nauczycieli przedszkoli.
Sieć nauczycieli wychowania przedszkolnego to międzyszkolny zespół nauczycieli współpracujących ze sobą. Celem sieci jest wymiana doświadczeń, identyfikacja problemów i ich rozwiązanie, tworzenie bazy zasobów edukacyjnych, poszerzanie kompetencji i zdobywanie nowych umiejętności w ramach realizacji zdalnego nauczania w przedszkolach. Sieć ma charakter praktyczny. W swojej pracy kieruje się maksymą Marshalla McLuhana „Sieć to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą”.
Sieć prowadzona przez Janusza Żaka – naszego nauczyciela konsultanta w Ośrodku Tarnowie – rozpoczęła swoją działalność początkiem kwietnia, a jej uczestnicy wypracowali już kilkadziesiąt autorskich scenariuszy zajęć i propozycji rozwiązań wspierających nauczanie on-line. Nauczyciele biorą udział w dyskusjach w sieci, dzieląc się swoimi doświadczeniami i zasobami związanymi z pracą zdalną. Oprócz tego do dyspozycji grupy zostało oddane forum konsultacji z metodykami. Dodatkowo utworzono bank zadań i zabaw do pracy on-line, gdzie są zamieszczane wszystkie wypracowane przez nauczycieli materiały dydaktyczne i scenariusze zajęć.
Praca w sieci planowana jest również w kolejnym roku szkolnym. W obecnej chwili, w związku z pojawiającymi się potrzebami, uruchomiliśmy dodatkowe wsparcie w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu. Zapraszamy na seminarium online 15 i 16 czerwca. Zapisy w Systemie Rezerwacji Szkoleń.
Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków, ul. Galicyjska 9. Wydarzenie zorganizowane wspólnie z małopolskimi uczelniami, instytutami naukowymi i branżowymi centrami umiejętności dla uczniów szkół ponadpodstawowych studentów/doktorantów oraz wszystkich osób dorosłych zainteresowanych rozwojem zawodowym.
Biznes i zarządzanie to przedmiot, który zastąpił w szkołach ponadpodstawowych podstawy przedsiębiorczości. W jego ramach uczniowie rozwijają kluczowe kompetencje przyszłości – współpracę, komunikację, kreatywność oraz innowacyjne podejście do wyzwań gospodarczych i społecznych.