W pierwszym po feriach tygodniu doradcy zawodowi, pedagodzy i inni nauczyciele realizujący zadania z zakresu doradztwa zawodowego będą mieli możliwość aktualizacji swojej wiedzy z zakresu kompetencji kluczowych przydatnych na współczesnym rynku pracy.
Nie od dziś wiadomo, że wpajana w szkole wiedza stosunkowo szybko ulega zapomnieniu, zaś nabyte kompetencje uczniów są trwałym świadectwem nauczycielskiej pracy. Świadectwem cennym o tyle, że kompetencje zazwyczaj dłużej się nabywa w dorosłym życiu.
Pracodawcy oczekują od absolwentów szkół konkretnych postaw i zachowań, dlatego zdobyte na warsztatach informacje pozwolą zaplanować działania edukacyjno-doradcze w dłuższej perspektywie. Udział w zajęciach dostarczy konkretnych narzędzi, jak kompetencje diagnozować, rozwijać i wzmacniać.
W listopadzie 2025 r. zrealizowano projekt „System INIA w diagnozie dorosłych i dzieci”, poświęcony upowszechnieniu nowoczesnych, obiektywnych metod oceny artykulacji oraz praktycznemu wykorzystaniu analizatora pola akustycznego INIA. Przedsięwzięcie było efektem współpracy Akademii Tarnowskiej, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodka w Tarnowie.