Jakie zachowania uczniów mogą świadczyć o występowaniu depresji? Jaki powinien być model postępowania z uczniem przejawiającym zachowania depresyjne? – o tym podczas konferencji 25 września w Ośrodku w Tarnowie.
Depresja to poważna choroba, z którą zmaga się coraz więcej uczniów szkół. Powoduje wiele negatywnych skutków w funkcjonowaniu rodzinnym, społecznym oraz szkolnym młodego człowieka. Może wpływać na poczucie własnej wartości, wywoływać poczucie winy, beznadziejności, bezsensu istnienia, a nawet prowadzić do izolacji. Szczególnie niebezpiecznym zagrożeniem mogą być zachowania autodestrukcyjne, myśli i tendencje samobójcze. Zaburzenia depresyjne mają ścisły związek z zaburzeniami funkcji poznawczych, co wpływa na nabywanie wiedzy i funkcjonowanie w szkole. Obserwowane wśród dzieci i młodzieży niepokojące skutki braku możliwości zaspakajania potrzeb psychicznych w czasie izolacji rówieśniczej wymagają szczególnej uwagi.
Odpowiadając na potrzeby nauczycieli pracujących z dziećmi i młodzieżą, zapraszamy na konferencję „DEPRESJA U DZIECI I MŁODZIEŻY – POZNAĆ, ZROZUMIEĆ, POMAGAĆ”. W trakcie jej trwania specjaliści przedstawią przyczyny, objawy, a także omówią postępowanie terapeutyczne i sposoby leczenia depresji. Opowiedzą również o zależnościach pomiędzy występowaniem depresji a funkcjonowaniem poznawczym dzieci i młodzieży.
Konferencja kierowana jest do nauczycieli, wychowawców, pedagogów i psychologów pracujących z dziećmi i młodzieżą. Odbędzie się 25 września (piątek) w godzinach od 10:00 do 14:00 w MCDN Ośrodek w Tarnowie przy ul. Nowy Świat 30. Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie. Udział w konferencji jest bezpłatny. Szczegółowy program oraz formularz rejestracyjny dostępny jest w naszej ofercie.
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.