W dniach 23-24 września na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie odbyła się XXVIII Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej „Diagnozowanie kształcenia w edukacji stacjonarnej i zdalnej” z udziałem pracowników uczelni wyższych, ośrodków doskonalenia nauczycieli oraz nauczycieli z całej Polski.
Organizatorem XXVIII konferencji było Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej, Katedra Badań nad Edukacją Geograficzną Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie im. Komisji Edukacji Narodowej oraz Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Wydarzenie to ma wysoką rangę zarówno wśród naukowców zajmujących się ewaluacją procesów kształcenia, jak i wśród praktyków, pracowników okręgowych komisji egzaminacyjnych i nauczycieli. Swoją wiedzą, doświadczeniami i refleksjami dotyczącymi diagnostyki edukacyjnej podzieliło się wielu znamienitych ekspertów i pracowników naukowych. Uczestnicy konferencji mieli okazję wysłuchać wystąpień m.in. na temat: kształcenia zdalnego w świetle diagnoz, egzaminów uczelnianych w warunkach pandemii, różnicowania się poziomu i standardów pracy szkół oraz uczelni, pozaszkolnej oferty edukacyjnej, diagnozowania uczniów zdolnych, wykorzystanie diagnozy edukacyjnej w wewnętrznym i zewnętrznym nadzorze pedagogicznym.
Polecamy zapoznanie się z publikacjami zebranymi w konferencyjnym padlecie, zawierającym linki do wybranych artykułów i raportów z badań powiązanych z celami i tematyką konferencji.
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.