Rozwijanie potencjału dziecka zaczyna się od uważnego spojrzenia i odpowiedniego wsparcia. Konferencja „Dostrzegam – Wspieram – Rozwijam. Małe kroki do wielkich umiejętności” to wydarzenie skierowane do dyrektorów i nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz edukacji wczesnoszkolnej, którzy pragną skutecznie wspierać rozwój swoich podopiecznych.
Podczas konferencji uczestnicy poznają sposoby wspierania dzieci w zakresie rozwoju spostrzeżeniowego i motorycznego – dwóch kluczowych obszarów, które mają ogromne znaczenie dla dalszej nauki i codziennego funkcjonowania dziecka. Prelegenci zaprezentują sprawdzone metody oraz narzędzia pomagające w dostrzeganiu indywidualnych potrzeb każdego dziecka, co pozwala trafnie reagować na trudności już na wczesnym etapie edukacyjnym.
Ważnym elementem konferencji będzie również omówienie roli współpracy nauczycieli z rodzicami oraz specjalistami – psychologami, pedagogami i terapeutami – by stworzyć dzieciom jak najlepsze warunki do nauki i rozwoju.
Dodatkowo, uczestnicy dowiedzą się, jak wygląda skuteczna współpraca poradni psychologiczno-pedagogicznych z placówkami oświatowymi w zakresie diagnozowania i wspierania dzieci z ryzykiem dysleksji. To nie tylko szansa na zdobycie cennej wiedzy, ale także możliwość wymiany doświadczeń i inspiracji z innymi profesjonalistami.
Zadbajmy wspólnie o lepszy start dzieci w edukację!
Szczegóły konferencji:
Historia pogranicza nie daje się zamknąć w prostych narracjach. To obszar napięć, przenikania się wpływów, zmiennych granic i tożsamości kształtowanych na styku kultur. Z myślą o nauczycielach, którzy chcą tę złożoność świadomie i rzetelnie przekazywać młodemu pokoleniu, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Ośrodek w Nowym Sączu, przygotowało III edycję Akademii POGRANICZE 2026. Burzliwe dzieje Śląska, wpisaną […]
Debaty o edukacji często koncentrują się na pojedynczym nurcie – matematyce albo fizyce, metodach lub programach. Tymczasem spotkanie zorganizowane 3 grudnia w MCDN Ośrodku w Nowym Sączu celowo porzuciło tę logikę. Zamiast rozpatrywać nauczanie ścisłe w odseparowanych blokach, uczestnicy otrzymali szeroki, wielowarstwowy obraz, w którym edukacja staje się przestrzenią odkrywania, eksperymentowania i budzenia ciekawości. Konferencja […]