O wartości edukacji artystycznej i wychowaniu przez sztukę rozmawiano podczas konferencji „Sztuka jako komponent procesu wychowania”, która odbyła się 7 października w Tarnowie. W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele uczelni i stowarzyszeń, nauczyciele, dyrektorzy szkół oraz studenci.
Konferencja była realizowana pod patronatem honorowym: Biskupa Tarnowskiego dr. Andrzeja Jeża, Barbary Nowak – Małopolskiego Kuratora Oświaty, Anny Pieczarki – Członka Zarządu Województwa Małopolskiego oraz Prezydenta Miasta Tarnowa – Romana Ciepieli.
Wydarzeniu towarzyszyły wystawy: grafiki wydawniczej Instytutu Sztuki PWSZ w Tarnowie, prac dyplomowych uczniów z pracowni Magdaleny Kopczyńskiej-Kołodziej oraz form użytkowych i realizacji wykonanych przez uczniów i absolwentów z Zespołu Szkół Plastycznych w Tarnowie.
Dla chętnych nauczycieli w drugiej części konferencji została zorganizowana gra miejska „Tarnów w lustrze sztuki” i warsztaty edukacji artystycznej, które odbyły się w Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Tarnowie.
Konferencja odbyła się w ramach projektu „Piękno człowieka – konteksty wychowania”, finansowanego z budżetu miasta Tarnowa. Organizatorami konferencji byli: Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Stowarzyszenie Rodzin Katolickich Diecezji Tarnowskiej, Instytut Sztuki PWSZ, Akademia Sztuk Pięknych w Tarnowie i Zespół Szkół Ogrodniczych w Tarnowie. Prelekcje wygłosili wykładowcy m.in. Uniwersytetu Jana Pawła II w Krakowie, Akademii Ignatianum oraz Akademii Sztuk Pięknych.
Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków, ul. Galicyjska 9. Wydarzenie zorganizowane wspólnie z małopolskimi uczelniami, instytutami naukowymi i branżowymi centrami umiejętności dla uczniów szkół ponadpodstawowych studentów/doktorantów oraz wszystkich osób dorosłych zainteresowanych rozwojem zawodowym.
Biznes i zarządzanie to przedmiot, który zastąpił w szkołach ponadpodstawowych podstawy przedsiębiorczości. W jego ramach uczniowie rozwijają kluczowe kompetencje przyszłości – współpracę, komunikację, kreatywność oraz innowacyjne podejście do wyzwań gospodarczych i społecznych.