23 maja w Ośrodku w Tarnowie odbyła się konferencja online, podczas której eksperci pogłębili temat edukacji klasycznej. Wydarzenie to wpisało się w kalendarz inspiratoriów edukacyjnych II Ogólnopolskiego Forum Doskonalenia Kadr Oświaty – „Edukacja wobec wyzwań przyszłości”.
Ideą spotkania, w której wzięło udział ponad 120 nauczycieli, było przedstawienie możliwości założeń edukacji klasycznej we współczesnej szkole. Konferencja obejmowała część teoretyczną, praktyczną i panel dyskusyjny.
Dr hab. Marek Rembierz, prof. Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach wygłosił wykład „Perspektywy edukacji klasycznej i dążenie do mądrości”. Rozważania na temat nieprzemijającej wartości edukacji klasycznej prowadziła dr hab. nauk humanistycznych Imelda Chłodna-Błach z Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Z kolei dr nauk humanistycznych Agnieszka Gondek poruszyła kwestie korelacji filozofii z przedmiotami nauczania w szkole średniej oraz omówiła ideę nauczania holistycznego. Małgorzata Sagan – doradca metodyczny dla nauczycieli szkół podstawowych ds. języka polskiego w Lubelskim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli wygłosiła wykład pt. „Filozofia a język polski”. Całość dopełnił panel dyskusyjny pt. „Edukacja klasyczna wobec wyzwań współczesnej szkoły” z udziałem dr. Łukasza Cieślika – dyrektora Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz pozostałych prelegentów.
Konferencja została objęta honorowym patronatem Witolda Kozłowskiego – Marszałka Województwa Małopolskiego oraz Barbary Nowak – Małopolskiego Kurator Oświaty, a także patronatem medialnym Telewizji Tarnowska.tv.
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.