Przedłużająca się edukacja online daje dzieciom poczucie anonimowości, potęguje w nich poczucie bezradności, samotności, zmienia ich sposób funkcjonowania w roli ucznia.
Zmieniająca się rzeczywistość, w tym trwający od roku stan epidemii wymusiły konieczność zmiany tradycyjnej edukacji stacjonarnej na edukację zdalną przy użyciu narzędzi technologii informacyjnej, które dotychczas nie były aż tak powszechnie stosowane. Wynikające z tego trudności mają swoje odzwierciedlenia w emocjach i zrachowaniach uczniów.
Już 9 marca zapraszamy do udziału w konferencji online pt. „Emocjonalne problemy ucznia w aspekcie edukacji zdalnej”. Konferencję poprowadzą znane w dziedzinie ekspertki: dr Justyna Kaczmarczyk oraz Dorota Krzywicka. Zwrócą one uwagę na organizację edukacji zdalnej, uwrażliwią na sygnały płynące od uczniów oraz wskażą, jakie środki profilaktyczne i zaradcze powinny zostać podjęte podczas pracy z uczniami. W trakcie spotkania będzie również okazja do dyskusji, jak zadbać o zdrowie psychiczne i emocje uczniów w czasie pandemii.
W listopadzie 2025 r. zrealizowano projekt „System INIA w diagnozie dorosłych i dzieci”, poświęcony upowszechnieniu nowoczesnych, obiektywnych metod oceny artykulacji oraz praktycznemu wykorzystaniu analizatora pola akustycznego INIA. Przedsięwzięcie było efektem współpracy Akademii Tarnowskiej, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodka w Tarnowie.