Współczesna szkoła mierzy się z nowymi zjawiskami związanymi z narzędziami komunikacji cyfrowej w rękach uczniów. Jaką postawę przyjąć i jakie metody wypracować, by nie negować świata, w którym żyją młodzi ludzie, a jednocześnie skutecznie zapobiegać ewentualnym zagrożeniom społecznym, psychologicznym i ogólnorozwojowym wynikającym z powszechnego użytkowania nowoczesnych technologii w szkole?
Spotkajmy się 22 listopada br., w sali konferencyjnej budynku Fides, przy Sanktuarium św. Jana Pawła II podczas konferencji pt. „Era komunikacji cyfrowej – wyzwania, szanse, zagrożenia”, na którą serdecznie zaprasza Instytut Dialogu Międzykulturowego oraz Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Podczas wydarzenia nie tylko dowiemy się więcej o niepokojących zjawiskach patostreamingu, challenge’u czy hejtu w klasach, ale także otrzymamy wiedzę i praktyczne wskazówki, które pomogą nauczycielom, wychowawcom i rodzicom wypracować konstruktywne podejście pedagogiczne i wychowawcze. Poznamy także szerzej cyfrowe nawyki młodzieży, by dowiedzieć, jak na nie reagować oraz zastanowimy się, co szkoła może zrobić z wszechobecnymi telefonami komórkowymi stanowiącymi nieodłączny element codzienności. O szansach i patologiach towarzyszących określonym zjawiskom, których podłożem jest cyfryzacja życia młodzieży porozmawiają wybitni eksperci: Bogna Białecka, dr hab. Monika Przybysz, Aleksandra Gil, ks. bp. prof. dr hab. Janusz Mastalski.
Program konferencji wraz z możliwością zapisu
Konferencja „Edukacja dla bezpieczeństwa – od wartości po praktyczne umiejętności” to wyjątkowe wydarzenie adresowane do dyrektorów, nauczycieli edukacji dla bezpieczeństwa oraz wszystkich, którzy pragną budować bezpieczne i odporne na wyzwania środowisko edukacyjne. Konferencja jest organizowana przez MCDN Ośrodek w Oświęcimiu we współpracy z ZHP Chorągiew Krakowska.
W dniu 25 listopada odbędzie się konferencja online organizowana przez MCDN Ośrodek w Krakowie, poświęcona wyzwaniom i szansom, jakie niesie ze sobą obecność uczniów cudzoziemskich w polskich szkołach, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji uczniów z Ukrainy.