Mówiąc o obecności wartości w życiu szkoły i pracy nauczycieli warto zastanawiać się nie tylko nad tym jak przechodzić od idei do czynów, ale również w jaki sposób przeprowadzać ewaluację pracy szkoły w zakresie wychowania do wartości.
Planowane warsztaty kierowane są zarówno do kierownictwa szkół jak również placówek oświatowych a także nauczycieli realizujących zadania z zakresu ewaluacji, w tym ewaluacji różnych projektów, programów, i przedsięwzięć edukacyjnych w których wartości odgrywają szczególną rolę.
Przykładem mogą być działania związane z urzeczywistnianiem w życiu szkoły wartości, które uosabia patron szkoły. Udział w proponowanych warsztatach umożliwi nie tylko podjęcie refleksji na temat roli wartości w procesie wychowania, ale pozwoli również na podjęcie dyskursu pedagogicznego na temat możliwości i sposobów sprawdzania efektów podejmowanych działań z zakresu wychowania do wartości.
Podczas warsztatów będzie również możliwość doskonalenia umiejętności z zakresu planowania i organizowania procesu ewaluacji. Trenerzy będą odwoływać się do przykładów dobrej praktyki. Analizie podlegać będzie propozycja projektu ewaluacji przygotowanego specjalnie dla uczestników zajęć.
Szczegółowe informacje dotyczące warsztatu znajdą Państwo na stronie https://mcdn.edu.pl/tarnow/ewaluacja-pracy-szkoly-w-zakresie-wychowania-do-wartosci/
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.