Mimo tego, że sieć nauczycieli bibliotekarzy „Fabryka pomysłów w wirtualnej bibliotece” zakończyła swoją działalność, to uczestniczki nadal są aktywne na platformie, nadal działają i dzielą się swoimi pomysłami.
Z taśmy „Fabryki pomysłów” zeszło wiele ciekawych, oryginalnych i przydatnych materiałów dydaktycznych, które uczestniczki sieci będą mogły wykorzystać w przyszłości. Na platformie sieci został utworzony Bank pomysłów, w którym znalazły się w propozycje zabaw, ćwiczeń, zadań, quizów, konkursów, projektów edukacyjnych, prezentacje o różnej tematyce (Światowy dzień książki, Święta majowe w bibliotece, Dzień Bibliotekarza, Tydzień bibliotek i inne), filmiki wysyłane uczniom, linki do ciekawych wydarzeń organizowanych przez inne biblioteki, wydawnictwa i instytucje kulturalne itp.
Uczestniczki miały również możliwość wypowiadania się na specjalnie przygotowanych dla nich forach, zadawania pytań, rozwiązywania problemów związanych z pracą zawodową. Poruszany był także ważny i aktualny temat bezpieczeństwa epidemicznego w bibliotekach – zaleceń dotyczących ponownego otwarcia bibliotek i kwarantanny dla zwracanych przez uczniów podręczników i książek.
Głównym celem sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli bibliotekarzy było wsparcie metodyczne, wymiana doświadczeń, nawiązywanie kontaktów oraz dzielenie się ciekawymi pomysłami za pośrednictwem platformy edukacyjnej Moodle. Cel został osiągnięty, a odpowiadając na duże zainteresowanie oraz zgłaszane potrzeby nauczycieli bibliotekarzy planujemy kontynuować pracę sieci w kolejnym roku szkolnym. O szczegółach rejestracji do udziału w sieci pn. „Fabryka pomysłów coraz doskonalsza” będziemy informować jesienią.
Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków, ul. Galicyjska 9. Wydarzenie zorganizowane wspólnie z małopolskimi uczelniami, instytutami naukowymi i branżowymi centrami umiejętności dla uczniów szkół ponadpodstawowych studentów/doktorantów oraz wszystkich osób dorosłych zainteresowanych rozwojem zawodowym.
Biznes i zarządzanie to przedmiot, który zastąpił w szkołach ponadpodstawowych podstawy przedsiębiorczości. W jego ramach uczniowie rozwijają kluczowe kompetencje przyszłości – współpracę, komunikację, kreatywność oraz innowacyjne podejście do wyzwań gospodarczych i społecznych.