Dlaczego rozpoczęliśmy cykl spotkań w Tarnowie, na który zapraszamy nauczycieli? Bo film w szkole to nie tylko adaptacje filmowe lektur. To metajęzyk, dzięki któremu nie tylko łatwiej osiągnąć cele kształcenia, ale przede wszystkim… po prostu kochamy kino!
W ramach współpracy z lokalnymi liderami Filmoteki Szkolnej: Agnieszką Grzegórzek-Zając i Mariuszem Widawskim rozpoczęliśmy cykl zajęć dla nauczycieli w MCDN Ośrodku w Tarnowie. Zajęcia organizowane są w ramach programu Filmoteka Szkolna prowadzonego przez Filmotekę Narodową – Instytut Audiowizualny przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.
Pierwsze zajęcia o intrygującym tytule: „Transmedialność. Jak połączyć tradycyjne kino ze współczesną informacją wizualną?” poprowadziła Katarzyna Czubińska. Uczestnicy poznali metody pracy z młodzieżą z wykorzystaniem zarówno filmów rozumianych w tradycyjny sposób, jak i połączonych z doświadczeniem rzeczywistości poprzez YouTube, media społecznościowe, komunikatory, gry czy aplikacje. Warsztaty miały charakter praktycznych działań w grupach w oparciu o techniki „analogowe” oraz aplikacje mobilne.
Dziękując wszystkim uczestnikom za przybycie już dziś zapraszamy na
zajęcia prowadzone przez dr Agnieszkę Morstin
pt. „Okulary Chełmickiego, szal Racheli i profil Borowieckiego. Rola kostiumu i maski w konstrukcji światów filmowych Andrzeja Wajdy”
Zajęcia, które odbędą się 11 marca o godz. 15:00 w Ośrodku w Tarnowie, będą miały charakter wykładu ilustrowanego wybranymi filmami.
Dr Agnieszka Morstin – specjalizuje się w historii kina polskiego. Opublikowała książkę Jak daleko stąd do raju? Religia jako pamięć w polskim filmie fabularnym; współredagowała również Ciało i seksualność w kinie polskim oraz Kompleks Konwicki. Prowadzi autorskie cykle wykładów poświęcone kinu polskiemu; publikuje m.in. w „Kwartalniku Filmowym”, „Pleografie”. Obecnie we współpracy z Tadeuszem Lubelskim opracowuje Notesy Andrzeja Wajdy w krakowskim archiwum reżysera. Jest także autorką opracowań Filmoteki Szkolnej.
Zapraszamy na zajęcia wszystkich zainteresowanych nauczycieli szkół ponadpodstawowych.
W listopadzie 2025 r. zrealizowano projekt „System INIA w diagnozie dorosłych i dzieci”, poświęcony upowszechnieniu nowoczesnych, obiektywnych metod oceny artykulacji oraz praktycznemu wykorzystaniu analizatora pola akustycznego INIA. Przedsięwzięcie było efektem współpracy Akademii Tarnowskiej, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodka w Tarnowie.