Ciekawe pokazy naukowe, sztuczna inteligencja, seanse astronomiczne, warsztaty Lego, kuchnia molekularna – to tylko niektóre tematy forum odbywającego się w dniach 24-26 września w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Tarnowie. Wśród partnerów wydarzenia znalazło się Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, reprezentowane przez Ośrodek w Tarnowie.
Motywem przewodnim sesji podsumowującej forum było kształcenie jednostek wybitnie uzdolnionych. Uczestnicy spotkania mogli wysłuchać interesującego wykładu na temat zarządzania w sektorze edukacji, jakości procesu nauczania oraz uczenia się, jak również innych aspektów związanych z edukacją jednostek wybitnie uzdolnionych. Wykład wygłosił dr hab. Grzegorz Mazurkiewicz, prof. UJ z Zakładu Przywództwa i Zarządzania w Edukacji. Następnie odbyła się debata poświęcona edukacji, podczas której odnoszono się do kształcenia uzdolnionych uczniów. W debacie wśród panelistów obok prezydenta miasta Tarnowa Romana Ciepieli wzięła udział Krystyna Dynowska – nauczyciel konsultant MCDN, kierownik projektów „Małopolskie Talenty”, DIAMEnT w latach 2009–2014. W dyskusji uczestniczyli również Maria Pach, dyrektor Biura Stowarzyszenia Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci oraz Szymon Pitek – koordynator Projektu „Pasaż Odkryć” w Tarnowie.
MCDN Ośrodek w Tarnowie aktywnie włączyło się w działania w ramach Forum Inteligentnych Specjalizacji, organizując wystawę oferty edukacyjnej oraz zapraszając nauczycieli na realizowane formy doskonalenia. Warto dodać, że w działania te pod kierownictwem wicedyrektor Ewy Sojat zaangażowali się wszyscy nauczyciele konsultanci i pracownicy ośrodka.
Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków, ul. Galicyjska 9. Wydarzenie zorganizowane wspólnie z małopolskimi uczelniami, instytutami naukowymi i branżowymi centrami umiejętności dla uczniów szkół ponadpodstawowych studentów/doktorantów oraz wszystkich osób dorosłych zainteresowanych rozwojem zawodowym.
Biznes i zarządzanie to przedmiot, który zastąpił w szkołach ponadpodstawowych podstawy przedsiębiorczości. W jego ramach uczniowie rozwijają kluczowe kompetencje przyszłości – współpracę, komunikację, kreatywność oraz innowacyjne podejście do wyzwań gospodarczych i społecznych.