W dniach 20–21 stycznia we współpracy z Wydziałem Geologii, Geofizyki i Ochrony Środowiska Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie przeprowadziliśmy pierwszą edycję warsztatów dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych z województw: małopolskiego, podkarpackiego i śląskiego.
Ideą spotkań była wymiana wiedzy i dobrych praktyk w realizacji zajęć z szeroko rozumianych nauk o Ziemi oraz metodyki ich prowadzenia. W programie warsztatów znalazły się m.in. szkolenia z uproszczonej analizy makroskopowej gruntów i metody georadarowej oraz przykłady lekcji w Muzeum Geologicznym WGGiOŚ AGH. W czasie drugiego dnia zajęć, odbywających się w Centrum Zrównoważonego Rozwoju i Poszanowania Energii WGGiOŚ AGH w Miękini, odbyło się szkolenie metodyczne prowadzone przez Anitę Stinię – kierownika Działu Doskonalenia i Doradztwa ośrodka MCDN w Tarnowie pn. „Przyrodnicza wędka — ku poszukującemu uczeniu się”.
Nasza współpraca z WGGiOŚ AGH rozpoczęła się już dwa lata temu. W trakcie cyklu seminariów dla nauczycieli dzieliliśmy się doświadczeniami ze zdalnego GEO-nauczania oraz wykorzystania do tego celu mediów społecznościowych. Warsztaty stacjonarne dla nauczycieli szkół średnich to kolejna nasza wspólna inicjatywa.
Przy tej okazji dr Łukasz Cieślik – dyrektor Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i prof. dr. hab. inż. Jacek Matyszkiewicz – dziekan Wydziału Geologii, Geofizyki i Ochrony Środowiska AGH podpisali list intencyjny, mający na celu realizację kolejnych wspólnych przedsięwzięć na rzecz doskonalenia kadry pedagogicznej. O kolejnych wydarzeniach będziemy informować wkrótce.
Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków, ul. Galicyjska 9. Wydarzenie zorganizowane wspólnie z małopolskimi uczelniami, instytutami naukowymi i branżowymi centrami umiejętności dla uczniów szkół ponadpodstawowych studentów/doktorantów oraz wszystkich osób dorosłych zainteresowanych rozwojem zawodowym.
Biznes i zarządzanie to przedmiot, który zastąpił w szkołach ponadpodstawowych podstawy przedsiębiorczości. W jego ramach uczniowie rozwijają kluczowe kompetencje przyszłości – współpracę, komunikację, kreatywność oraz innowacyjne podejście do wyzwań gospodarczych i społecznych.