Konferencja pt. „Muzea bez granic: innowacje w edukacji na styku kultur” zakończyła II edycję projektu edukacyjnego pn. „Akademia Dziedzictwa Pamięci”.
Wydarzenie zostało zorganizowane przez Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Oświęcimiu we współpracy z Muzeum Pamięci Mieszkańców Ziemi Oświęcimskiej. W trakcie spotkania uczestnicy wysłuchali trzech inspirujących wykładów. Prof. dr. hab. Jan Święch opowiedział o niezwykłości rzeczy w zapisach pamięci zbiorowej, a jego wystąpienie stanowiło swoiste podsumowanie tegorocznej Akademii Dziedzictwa Pamięci. Dr Grzegorz Odoj, prof. UŚ zapoznał wszystkich z fenomenem kulturowym i społecznym Trójkąta Trzech Cesarzy. Z kolei Łukasz Płatek z Instytutu Pamięci Narodowej w Krakowie na przykładzie gry pt. „Cichociemni” oraz innych gier wydanych przez IPN pokazał, w jaki sposób wykorzystać gry edukacyjne jako innowacyjną metodę pracy edukacyjno-wychowawczej z młodzieżą w ramach edukacji regionalnej i historycznej. Pod koniec konferencji nauczyciele uczestniczący w tegorocznych spotkaniach w ramach Akademii Dziedzictwa Pamięci odebrali zaświadczenia potwierdzające udział w tej formie doskonalenia.
Akademia Dziedzictwa Pamięci to projekt edukacyjny, który współtworzą trzy instytucje: Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Oświęcimiu, Muzeum Pamięci Mieszkańców Ziemi Oświęcimskiej i Centrum św. Maksymiliana w Harmężach. W ramach poszczególnych edycji nauczyciele odwiedzają ciekawe miejsca w naszym regionie, słuchają inspirujących wykładów i biorą udział w warsztatach. W tym roku szkolnym odbyło się sześć spotkań tematycznych:
W sierpniu ruszą zapisy na kolejną edycję Akademii Dziedzictwa Pamięci – już dzisiaj zapraszamy do udziału w tym wydarzeniu.
Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków, ul. Galicyjska 9. Wydarzenie zorganizowane wspólnie z małopolskimi uczelniami, instytutami naukowymi i branżowymi centrami umiejętności dla uczniów szkół ponadpodstawowych studentów/doktorantów oraz wszystkich osób dorosłych zainteresowanych rozwojem zawodowym.
Biznes i zarządzanie to przedmiot, który zastąpił w szkołach ponadpodstawowych podstawy przedsiębiorczości. W jego ramach uczniowie rozwijają kluczowe kompetencje przyszłości – współpracę, komunikację, kreatywność oraz innowacyjne podejście do wyzwań gospodarczych i społecznych.