Konferencja inaugurująca projekt „Myślenicka Szkoła Ćwiczeń”, zorganizowana 6 października w Myślenickim Ośrodku Kultury i Sportu, przybliżyła zakres działań realizowanego projektu, rolę i zadania Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Gminy Myślenice oraz Szkoły Podstawowej nr 4 w Myślenicach.
Projekt nakierowany jest na rozwój kompetencji kluczowych oraz uniwersalnych wśród nauczycieli oraz wykorzystanie nowoczesnych narzędzi w procesie kształcenia. Celem konferencji było przedstawienie założeń projektu „Myślenicka Szkoła Ćwiczeń” oraz wynikających z nich korzyści dla uczniów, nauczycieli i studentów.
Znaczenie eksperymentu w poznawaniu otaczającego nas świata podkreśliła dr Lidia Adamczyk-Jóskow w wystąpieniu „O eksperymentowaniu i doświadczaniu w nauce i nauczaniu”. Konferencja była okazją do zaprezentowania roli jaką w projekcie odgrywa Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, a także funkcji Szkoły Podstawowej nr 4 w Myślenicach – pierwszej w Małopolsce szkoły ćwiczeń. O tym jak ważne to zadanie uczestnicy spotkania mogli przekonać się podczas wykładu Agnieszki Pietryki – nauczyciela konsultanta ORE, która kierowała projektem przygotowującym model szkoły ćwiczeń.
Wartością dodaną projektu Myślenicka Szkoła Ćwiczeń jest szerokie partnerstwo i współpraca Gminy Myślenice, Szkoły Podstawowej nr 4 w Myślenicach, siedmiu szkół wspieranych, Muzeum Niepodległości w Myślenicach oraz Staropolskiej Szkoły Wyższej. Zwieńczeniem spotkania były prezentacje prac uczniów ze szkół w Myślenicach, którzy odpowiedzieli na konkurs i opracowali logo projektu Myślenickiej Szkoły Ćwiczeń.
Więcej informacji na temat projektu: https://mcdn.edu.pl/projekt-msc/
____________________________________________________________________________________________________________________________
Projekt „Myślenicka Szkoła Ćwiczeń” jest finansowany ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój na lata 2014-2020.
Za nami wyjątkowa konferencja poświęcona edukacji STEAM w pracy z najmłodszymi uczniami. Spotkanie zgromadziło nauczycieli przedszkoli, klas 1–3 oraz specjalistów, dla których ważny jest rozwój poznawczy dzieci, budowanie relacji i tworzenie środowiska sprzyjającego współpracy — również w grupach wielokulturowych.
Towarzystwo Przyjaciół Chorych „Hospicjum im. św. Łazarza” zaprasza szkoły, przedszkola oraz wszystkie środowiska edukacyjne do udziału w szóstej edycji świątecznego wyzwania #KolędaDlaHospicjum2025. To inicjatywa, która łączy radość wspólnego kolędowania z realnym wsparciem dla pacjentów jednego z najstarszych hospicjów w Polsce.