Zakończyliśmy czwartą edycję Małopolskiego Forum Przedmiotów Przyrodniczych – wyjątkowego cyklu spotkań, który w tym roku trwał od 23 kwietnia do 10 czerwca 2025 r. Forum zgromadziło niemal 700 nauczycieli z całej Małopolski, tworząc przestrzeń do dzielenia się wiedzą, pasją i doświadczeniem.
Honorowy patronat nad wydarzeniem objęli: Witold Kozłowski, Wicemarszałek Województwa Małopolskiego oraz dr Gabriela Olszowska, Małopolska Kurator Oświaty.
Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom za aktywne uczestnictwo w konferencjach, seminariach, warsztatach i zajęciach terenowych. Szczególne podziękowania kierujemy do edukatorów – za hojnie dzieloną specjalistyczną wiedzę oraz inspirującą obecność.
Szkolenia stały się nie tylko okazją do wzmacniania kompetencji merytorycznych nauczycieli, ale również impulsem do odkrywania nowych sposobów angażowania uczniów w świat nauk przyrodniczych. Uczestnicy zyskali narzędzia i inspiracje, które pomogą im rozwijać wśród młodych ludzi ciekawość poznawczą, pasję badawczą oraz twórcze, analityczne myślenie.
Forum doskonale wpisało się w kierunek polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/2025: „Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych”.
Organizacja wydarzenia nie byłaby możliwa bez wsparcia i współpracy naszych Partnerów, którym składamy wyrazy uznania i wdzięczności:
Dziękujemy, że byliście z nami!
Już dziś zapraszamy na kolejną edycję – w kwietniu 2026 roku!
Historia pogranicza nie daje się zamknąć w prostych narracjach. To obszar napięć, przenikania się wpływów, zmiennych granic i tożsamości kształtowanych na styku kultur. Z myślą o nauczycielach, którzy chcą tę złożoność świadomie i rzetelnie przekazywać młodemu pokoleniu, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Ośrodek w Nowym Sączu, przygotowało III edycję Akademii POGRANICZE 2026. Burzliwe dzieje Śląska, wpisaną […]
Debaty o edukacji często koncentrują się na pojedynczym nurcie – matematyce albo fizyce, metodach lub programach. Tymczasem spotkanie zorganizowane 3 grudnia w MCDN Ośrodku w Nowym Sączu celowo porzuciło tę logikę. Zamiast rozpatrywać nauczanie ścisłe w odseparowanych blokach, uczestnicy otrzymali szeroki, wielowarstwowy obraz, w którym edukacja staje się przestrzenią odkrywania, eksperymentowania i budzenia ciekawości. Konferencja […]