Proces budowania jakości pracy szkoły wymaga wykorzystywania wyników egzaminów zewnętrznych do planowania rozwoju edukacyjnego i poprawy efektywności nauczania. To istotna kompetencja i obowiązek każdego dyrektora.
Planowanie pracy w kontekście wyników egzaminu, wymagań ogólnych i szczegółowych wynikających z podstawy programowej, jest gwarantem sukcesu na egzaminie ósmoklasisty. Uzyskiwanie przez uczniów niskich wyników z egzaminów zewnętrznych powinno skutkować podjęciem działań w celu wprowadzenia zmian rozwojowych.
Podczas seminarium, które odbędzie 20 lutego br. w formule online, zaprezentowane zostaną zasady analizy wyników egzaminu zewnętrznego oraz przykłady wykorzystania wniosków do projektowania działań w zakresie podniesienia efektywności nauczania. Porozmawiamy o organizacji i sposobach przeprowadzania diagnoz przedmiotowych, omówimy ich rolę w procesie weryfikacji postępów uczniów oraz przedstawimy rozwiązania praktyczne do wykorzystania w doskonaleniu procesu edukacyjnego.
Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty edukacyjnej i śledzenia strony internetowej Ośrodka MCDN w Tarnowie.
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.