Proces budowania jakości pracy szkoły wymaga wykorzystywania wyników egzaminów zewnętrznych do planowania rozwoju edukacyjnego i poprawy efektywności nauczania. To istotna kompetencja i obowiązek każdego dyrektora.
Planowanie pracy w kontekście wyników egzaminu, wymagań ogólnych i szczegółowych wynikających z podstawy programowej, jest gwarantem sukcesu na egzaminie ósmoklasisty. Uzyskiwanie przez uczniów niskich wyników z egzaminów zewnętrznych powinno skutkować podjęciem działań w celu wprowadzenia zmian rozwojowych.
Podczas seminarium, które odbędzie 20 lutego br. w formule online, zaprezentowane zostaną zasady analizy wyników egzaminu zewnętrznego oraz przykłady wykorzystania wniosków do projektowania działań w zakresie podniesienia efektywności nauczania. Porozmawiamy o organizacji i sposobach przeprowadzania diagnoz przedmiotowych, omówimy ich rolę w procesie weryfikacji postępów uczniów oraz przedstawimy rozwiązania praktyczne do wykorzystania w doskonaleniu procesu edukacyjnego.
Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty edukacyjnej i śledzenia strony internetowej Ośrodka MCDN w Tarnowie.
Historia pogranicza nie daje się zamknąć w prostych narracjach. To obszar napięć, przenikania się wpływów, zmiennych granic i tożsamości kształtowanych na styku kultur. Z myślą o nauczycielach, którzy chcą tę złożoność świadomie i rzetelnie przekazywać młodemu pokoleniu, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Ośrodek w Nowym Sączu, przygotowało III edycję Akademii POGRANICZE 2026. Burzliwe dzieje Śląska, wpisaną […]
Debaty o edukacji często koncentrują się na pojedynczym nurcie – matematyce albo fizyce, metodach lub programach. Tymczasem spotkanie zorganizowane 3 grudnia w MCDN Ośrodku w Nowym Sączu celowo porzuciło tę logikę. Zamiast rozpatrywać nauczanie ścisłe w odseparowanych blokach, uczestnicy otrzymali szeroki, wielowarstwowy obraz, w którym edukacja staje się przestrzenią odkrywania, eksperymentowania i budzenia ciekawości. Konferencja […]