Powrót uczniów do szkoły, choć tak oczekiwany budzi również wiele obaw. Czy nadrabiać materiał edukacyjny, czy postawić na odbudowywanie relacji?
Każdy z nauczycieli zastanawia się jak najlepiej wykorzystać pozostałe tygodnie nauki. Edukacja zdalna była koniecznością związaną z sytuacją pandemiczną i mimo olbrzymiego nakładu pracy, nie zastąpi nauczania stacjonarnego. Stąd dylematy nauczycieli – czy postawić na wzmożone oddziaływania edukacyjne, czy postawić na przywrócenie właściwych relacji w zespole klasowym, tak mocno zaburzonych w okresie izolacji. Proponowane warsztaty będą okazją do poznania różnorodnych scenariuszy zajęć, które łączą obie potrzeby: nauczania i relacji. Obejmą one edukację przyrodniczą, polonistyczną, matematyczną a także nietypowe przykłady zajęć z i wychowania fizycznego.
Aby dowiedzieć się więcej zapraszamy na stronę:
https://mcdn.edu.pl/tarnow/jak-ulatwic-uczniom-powrot-do-szkoly-po-pandemii-pomysly-na-zajecia-odbudowujace-relacje/
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.