Z okazji tego wyjątkowego jubileuszu, MCDN z radością informuje o rozstrzygnięciu konkursu na scenariusz lekcji historii, skierowanego do nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Inicjatywa ta miała na celu nie tylko upamiętnienie doniosłego wydarzenia, ale również zainspirowanie nauczycieli do twórczego podejścia w przekazywaniu wiedzy historycznej – z pasją, zaangażowaniem i głębokim zrozumieniem znaczenia przeszłości dla kształtowania tożsamości narodowej.
Wyniki prac prezentujemy poniżej, z ogromnym uznaniem dla wszystkich uczestników, którzy zechcieli podzielić się swoim spojrzeniem na historię Polski w kontekście jej tysiącletniego trwania.
Informacje dotyczące terminu i miejsca uroczystego wręczenia nagród zostaną przekazane nagrodzonym w późniejszym terminie.
Historia pogranicza nie daje się zamknąć w prostych narracjach. To obszar napięć, przenikania się wpływów, zmiennych granic i tożsamości kształtowanych na styku kultur. Z myślą o nauczycielach, którzy chcą tę złożoność świadomie i rzetelnie przekazywać młodemu pokoleniu, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Ośrodek w Nowym Sączu, przygotowało III edycję Akademii POGRANICZE 2026. Burzliwe dzieje Śląska, wpisaną […]
Debaty o edukacji często koncentrują się na pojedynczym nurcie – matematyce albo fizyce, metodach lub programach. Tymczasem spotkanie zorganizowane 3 grudnia w MCDN Ośrodku w Nowym Sączu celowo porzuciło tę logikę. Zamiast rozpatrywać nauczanie ścisłe w odseparowanych blokach, uczestnicy otrzymali szeroki, wielowarstwowy obraz, w którym edukacja staje się przestrzenią odkrywania, eksperymentowania i budzenia ciekawości. Konferencja […]