Podczas konferencji online porozmawiamy z kadrą kierowniczą szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz nauczycielami na temat sztuki oceniania.
Zaproszenia do udziału w konferencji przyjęły: dr Adriana Kloskowska, Małgorzata Taraszkiewicz oraz Małgorzata Ostrowska.
Uważa się, że obiektywizm w ocenianiu jest znikomy, a ocena jest wypadkową wiedzy o ocenianym i oceniającym. Brzmi nieprawdopodobnie? Może warto poznać najczęstsze błędy popełniane przez oceniającego. Ciasteczka z wróżbą początkowo nie służyły do przewidywania przyszłości, tylko do przemycania tajnych informacji. A jakie informacje przemycają wystawiane oceny? Na to pytanie odpowie Małgorzata Taraszkiewicz, psycholog edukacyjny, ekspert ds. analityki edukacyjnej i rewitalizacji edukacyjnej.
Sposób oceniania ma znaczenie dla uczących się i dla oceniających. Dzięki niemu można osiągnąć różne cele. Małgorzata Ostrowska, która ma doświadczenie w stosowaniu oceniania kształtującego, podpowie jak oceniać, aby uczenie się było widoczne dla uczennic i uczniów. Przykłady z praktyki nauczycielskiej wyjaśnią, co sprawia, że proces oceniania może zaowocować świadomym rozwijaniem wiedzy i umiejętności przez osoby uczące się.
Dr Adriana Kloskowska, pedagog specjalny, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz pracy z uczniami z autyzmem, terapeuta i diagnosta integracji sensorycznej, wykładowca akademicki, przybliży problematykę oceniania w klasie o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych.
Zachęcamy Państwa do zapoznania się z programem konferencji oraz do udziału w niej. Zgłoszenia prosimy kierować przez elektroniczny System Rezerwacji Szkoleń:
Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków, ul. Galicyjska 9. Wydarzenie zorganizowane wspólnie z małopolskimi uczelniami, instytutami naukowymi i branżowymi centrami umiejętności dla uczniów szkół ponadpodstawowych studentów/doktorantów oraz wszystkich osób dorosłych zainteresowanych rozwojem zawodowym.
Biznes i zarządzanie to przedmiot, który zastąpił w szkołach ponadpodstawowych podstawy przedsiębiorczości. W jego ramach uczniowie rozwijają kluczowe kompetencje przyszłości – współpracę, komunikację, kreatywność oraz innowacyjne podejście do wyzwań gospodarczych i społecznych.