Nowoczesna szkoła musi się zmieniać, aby przygotować uczniów do życia i funkcjonowania w przyszłości. Jednym z priorytetowych zadań jest kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów już od najmłodszych lat.
Czy kompetencje cyfrowe są kluczem do kreatywnej edukacji? W jaki sposób motywować uczniów do uczenia się? Jak zaciekawić ucznia jego własną edukacją? Edukacja w swym podwójnym społecznym i ekonomicznym wymiarze ma do odegrania zasadniczą rolę polegającą na zapewnieniu nabycia kompetencji kluczowych, które pozwolą elastycznie dostosować się do zachodzących zmian.
Poprzedni i obecny rok szkolny przyniósł nowe wyzwania także w zakresie realizacji zajęć edukacyjnych. Czas pandemii spowodował, że znaleźliśmy się w bardzo nietypowej sytuacji i w ekstremalnie krótkim czasie musieliśmy zmienić nawyki pracy. Kompetencje cyfrowe nauczycieli i uczniów stały się niezbędne w zapewnieniu ciągłości procesu edukacyjnego. Współczesna edukacja, także ta zdalna, wymaga od nas zastosowania nowych metod i narzędzi.
Odpowiadając na aktualne potrzeby nasi doradcy metodyczni z Ośrodka w Tarnowie 2 lutego zapraszają na konferencję online ,,Kompetencje cyfrowe kluczem kreatywnej edukacji”.
W programie:
– metody, formy i techniki pracy w zdalnym nauczaniu
– metoda odwróconej klasy – nowy sposób na lekcję
– motywacja kluczem do sukcesu
– kreatywny nauczyciel w szkole 3.0
– otwarte zasoby jako przestrzeń działania i źródło inspiracji w pracy nauczyciela
– narzędzia pracy nauczyciela w szkole XXI wieku
Szczegółowe informacje można znaleźć w ofercie. Zapraszamy do zapisów.
W listopadzie 2025 r. zrealizowano projekt „System INIA w diagnozie dorosłych i dzieci”, poświęcony upowszechnieniu nowoczesnych, obiektywnych metod oceny artykulacji oraz praktycznemu wykorzystaniu analizatora pola akustycznego INIA. Przedsięwzięcie było efektem współpracy Akademii Tarnowskiej, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodka w Tarnowie.