Nowoczesna szkoła musi się zmieniać, aby przygotować uczniów do życia i funkcjonowania w przyszłości. Jednym z priorytetowych zadań jest kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów już od najmłodszych lat.
Czy kompetencje cyfrowe są kluczem do kreatywnej edukacji? W jaki sposób motywować uczniów do uczenia się? Jak zaciekawić ucznia jego własną edukacją? Edukacja w swym podwójnym społecznym i ekonomicznym wymiarze ma do odegrania zasadniczą rolę polegającą na zapewnieniu nabycia kompetencji kluczowych, które pozwolą elastycznie dostosować się do zachodzących zmian.
Poprzedni i obecny rok szkolny przyniósł nowe wyzwania także w zakresie realizacji zajęć edukacyjnych. Czas pandemii spowodował, że znaleźliśmy się w bardzo nietypowej sytuacji i w ekstremalnie krótkim czasie musieliśmy zmienić nawyki pracy. Kompetencje cyfrowe nauczycieli i uczniów stały się niezbędne w zapewnieniu ciągłości procesu edukacyjnego. Współczesna edukacja, także ta zdalna, wymaga od nas zastosowania nowych metod i narzędzi.
Odpowiadając na aktualne potrzeby nasi doradcy metodyczni z Ośrodka w Tarnowie 2 lutego zapraszają na konferencję online ,,Kompetencje cyfrowe kluczem kreatywnej edukacji”.
W programie:
– metody, formy i techniki pracy w zdalnym nauczaniu
– metoda odwróconej klasy – nowy sposób na lekcję
– motywacja kluczem do sukcesu
– kreatywny nauczyciel w szkole 3.0
– otwarte zasoby jako przestrzeń działania i źródło inspiracji w pracy nauczyciela
– narzędzia pracy nauczyciela w szkole XXI wieku
Szczegółowe informacje można znaleźć w ofercie. Zapraszamy do zapisów.
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.