Założeniem konferencji było doskonalenie kompetencji nauczycieli wychowania fizycznego w zakresie prowadzenia zajęć z piłki koszykowej oraz koszykówki 3×3 – poprzez zapoznanie z nowymi trendami w treningu oraz usystematyzowanie wiedzy z zakresu: aspektów motoryczności, techniki i taktyki.
22 listopada 2022 odbyła się konferencja metodyczna: ” Koszykówka- nowe trendy w treningu”. Konferencję otworzyła Pani Kierownik Jolanta Czuchnowska, następnie 160 uczestników miało możliwość wysłuchania wystąpień gości specjalnych:
Bartek Koralewski – sędzia ligowy Polskiego Związku Koszykówki, sędziujący rozgrywki I i II ligi męskiej, od 2017 również sędziuje 3×3 (kilkukrotnie sędziował eliminacje i finały Mistrzostw Polski Koszykówki 3×3)
dr Damian Banyś- doktora nauk o zdrowiu w dyscyplinie nauk o kulturze fizycznej. Trenera koszykówki. Pracownika Zakładu Koszykówki akademii Wychowania Fizycznego.
oraz
Agaty Wdowik – nauczyciela wychowania fizycznego, doradcy metodycznego ds. wychowania fizycznego dla szkół ponadpodstawowych MCDN. Instruktora piłki koszykowej.
W czasie wystąpień mogliśmy usłyszeć wiele cennych, aktualnych informacji, ciekawostek, zapoznać się z nowymi trendami w koszykówce. Wszyscy prelegenci, jako eksperci w swojej dyscyplinie, zwrócili uwagę na rolę nauczyciela wychowania fizycznego w motywowaniu młodzieży do systematycznej aktywności, oraz odpowiedzieli na pytanie: jakie wskazówki przekazywać, aby koszykówka była bardziej interesująca dla uczniów, przynosiła jak najwięcej korzyści, satysfakcji i jak wykorzystać lekcje wychowania fizycznego, aby zachęcić uczniów do tej dyscypliny sportu.
Dziękujemy wszystkim Uczestnikom konferencji za aktywny udział w naszym sportowym święcie.
Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków, ul. Galicyjska 9. Wydarzenie zorganizowane wspólnie z małopolskimi uczelniami, instytutami naukowymi i branżowymi centrami umiejętności dla uczniów szkół ponadpodstawowych studentów/doktorantów oraz wszystkich osób dorosłych zainteresowanych rozwojem zawodowym.
Biznes i zarządzanie to przedmiot, który zastąpił w szkołach ponadpodstawowych podstawy przedsiębiorczości. W jego ramach uczniowie rozwijają kluczowe kompetencje przyszłości – współpracę, komunikację, kreatywność oraz innowacyjne podejście do wyzwań gospodarczych i społecznych.