Edukacja włączająca jako nowoczesne podejście w procesie kształcenia i wychowania, którego celem jest zwiększanie szans edukacyjnych wszystkich osób uczących się poprzez zapewnianie im warunków do rozwijania indywidualnego potencjału – to podstawa tworzenia ogólnodostępnej szkoły na miarę XXI wieku!
Jak optymalnie zaprojektować edukację dostępną dla wszystkich uczniów? Jak korzystać z istniejącego już wsparcia realizacji założeń edukacji włączającej w praktyce? – to jedne z wielu pytań z zakresu problematyki edukacji włączającej, na które postarają się odpowiedzieć prelegenci zbliżającej się Konferencji, na którą zapraszamy kadrę zarządzającą placówkami oświatowymi, nauczycieli oraz specjalistów zatrudnionych w oświacie.
Tematyka wydarzenia wpisuje się w jeden z kierunków realizacji polityki oświatowej Państwa w bieżącym roku szkolnym: Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.
Konferencja odbędzie się 23 marca w Auli Głównej budynku Ceart Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, godz. 10.00-13.15.
Organizatorami konferencji są: Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach Pracownia Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej oraz Zakład Badań nad Edukacją Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.
Zachęcamy do zapoznania się z bogatym programem konferencji i do zgłoszenia udziału w wydarzeniu: Konferencja „UczyMy otwartości. Edukacja włączająca”
Serdecznie zapraszamy!
Historia pogranicza nie daje się zamknąć w prostych narracjach. To obszar napięć, przenikania się wpływów, zmiennych granic i tożsamości kształtowanych na styku kultur. Z myślą o nauczycielach, którzy chcą tę złożoność świadomie i rzetelnie przekazywać młodemu pokoleniu, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Ośrodek w Nowym Sączu, przygotowało III edycję Akademii POGRANICZE 2026. Burzliwe dzieje Śląska, wpisaną […]
Debaty o edukacji często koncentrują się na pojedynczym nurcie – matematyce albo fizyce, metodach lub programach. Tymczasem spotkanie zorganizowane 3 grudnia w MCDN Ośrodku w Nowym Sączu celowo porzuciło tę logikę. Zamiast rozpatrywać nauczanie ścisłe w odseparowanych blokach, uczestnicy otrzymali szeroki, wielowarstwowy obraz, w którym edukacja staje się przestrzenią odkrywania, eksperymentowania i budzenia ciekawości. Konferencja […]