Edukacja włączająca jako nowoczesne podejście w procesie kształcenia i wychowania, którego celem jest zwiększanie szans edukacyjnych wszystkich osób uczących się poprzez zapewnianie im warunków do rozwijania indywidualnego potencjału – to podstawa tworzenia ogólnodostępnej szkoły na miarę XXI wieku!
Jak optymalnie zaprojektować edukację dostępną dla wszystkich uczniów? Jak korzystać z istniejącego już wsparcia realizacji założeń edukacji włączającej w praktyce? – to jedne z wielu pytań z zakresu problematyki edukacji włączającej, na które postarają się odpowiedzieć prelegenci zbliżającej się Konferencji, na którą zapraszamy kadrę zarządzającą placówkami oświatowymi, nauczycieli oraz specjalistów zatrudnionych w oświacie.
Tematyka wydarzenia wpisuje się w jeden z kierunków realizacji polityki oświatowej Państwa w bieżącym roku szkolnym: Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.
Konferencja odbędzie się 23 marca w Auli Głównej budynku Ceart Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, godz. 10.00-13.15.
Organizatorami konferencji są: Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach Pracownia Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej oraz Zakład Badań nad Edukacją Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.
Zachęcamy do zapoznania się z bogatym programem konferencji i do zgłoszenia udziału w wydarzeniu: Konferencja „UczyMy otwartości. Edukacja włączająca”
Serdecznie zapraszamy!
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.