Wspólnie z Tarnowskim Gościem Niedzielnym, Wydziałem Katechetycznym Kurii Diecezjalnej w Tarnowie oraz Zespołem Szkół nr 1 w Bochni im. Stanisława Staszica zapraszamy nauczycieli oraz uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych województwa małopolskiego i podkarpackiego do udziału w konkursie na fotoreportaż pod hasłem „Patrzer – Przygoda zaczyna się tuż za progiem”.
Większość młodych osób ma smartfony, w które uporczywie wpatruje się idąc ulicami, nie zauważając i nie słysząc świata wokół siebie. Chcemy, by smartfon – dzięki aparatowi fotograficznemu – stał się jedynie narzędziem i pomocnikiem w obserwacji świata podczas patrzeru, by stał się wizualnym notatnikiem, dzięki któremu stworzymy później literacką, reportażową opowieść o naszej wędrówce.
Patrzer nie kończy się z chwilą powrotu do domu. Ważna jest jego druga, refleksyjna część, polegająca na opowiedzeniu tego, co się zobaczyło, odczuło, poznało. Ilustracją opowieści powinny być zrobione zdjęcia. Ich wybór musi być jednak przemyślany i staranny, by współbrzmiały z opowieścią. Podczas patrzeru można stanąć oko w oko z jakąś intrygującą historią dotyczącą okolicy, mijanych domów, figur przydrożnych, kościołów. Można też doznać innego, niż codziennie kontaktu z przyrodą. Można
w końcu – przez szczelinę rzeczywistości – dostrzec obecność Boga. Stąd w namyśle po patrzerze ważne będzie pogłębienie swojej wiedzy na temat dostrzeżonych osób, rzeczy czy zjawisk i podzielenie się tą wiedzą w opowieści.
Więcej informacji na temat konkursu można uzyskać: tel. 604 973 395, e-mail: e.cibor@mcdn.edu.pl
Załączniki:
Regulamin konkursu
Plakat
Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków, ul. Galicyjska 9. Wydarzenie zorganizowane wspólnie z małopolskimi uczelniami, instytutami naukowymi i branżowymi centrami umiejętności dla uczniów szkół ponadpodstawowych studentów/doktorantów oraz wszystkich osób dorosłych zainteresowanych rozwojem zawodowym.
Biznes i zarządzanie to przedmiot, który zastąpił w szkołach ponadpodstawowych podstawy przedsiębiorczości. W jego ramach uczniowie rozwijają kluczowe kompetencje przyszłości – współpracę, komunikację, kreatywność oraz innowacyjne podejście do wyzwań gospodarczych i społecznych.