PROGRAM
10.00 – 10.05 Uroczyste rozpoczęcie
10.05 – 11.35 Dysleksja to czy nie dysleksja? Dylematy (oraz pseudodylematy) diagnozy specyficznych trudności w uczeniu się.
dr Marcin Szczerbiński Dr psychologii, absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego i University College London. Ekspert w zakresie diagnozy i terapii dysleksji. Autor i współautor metod do diagnozy dysleksji. Wykładowca Szkoły Logopedii Uniwersytetu w Sheffield (2001-2011) oraz Szkoły Psychologii Stosowanej Uniwersytetu w Cork (od 2011). Chce zrozumieć, co utrudnia dzieciom rozwój i naukę oraz co im w tym rozwoju i nauce może pomóc. Fascynat edukacji alternatywnej, zwłaszcza szkół demokratycznych i unschoolingu. Członek honorowy Polskiego Towarzystwa Dysleksji.
11.35 – 12.35 Procedury diagnozowania dysleksji rozwojowej w poradnictwie psychologiczno-pedagogicznym.
dr Olga Pelc-Pękala Dr psychologii, psycholog dziecięcy-logopeda, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego (psychologia) i Uniwersytetu Warszawskiego (logopedia). Ekspert d.s. diagnozy i terapii dysleksji. Autorka i współautorka metod do diagnozy dysleksji. Nauczyciel akademicki Instytutu Psychologii Akademii Ignatianum, w przeszłości wykładowca podyplomowych studiów z zakresu logopedii i neurologopedii. Założyciel i dyrektor niepublicznej Poradni Psychologicznej PTD w Krakowie. Wieloletni pracownik Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 4 w Krakowie. Od 30 lat pracuje społecznie na rzecz rodziców, uczniów i nauczycieli dzieci z trudnościami w uczeniu się w ramach Polskiego Towarzystwa Dysleksji, którego jest Honorowym Członkiem. Wspieranie rodziców w trosce o prawidłowy rozwój dzieci i ich dobrą edukację – to obszary działań i zainteresowań.
12.35 – 12.45 Przerwa
12.45 -13.45 Diagnozowanie zdolności odkrywaniem potencjału edukacyjno – zawodowego osób z dysleksją.
Maria Foryś Psycholog, neurologopeda, psychoterapeuta. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, Śląskiego i SWPS – trzykrotnie wyróżniona Tytułem Naukowym VIS. Ekspert w projektach dla Ministerstwa Edukacji i Nauki dot. opracowania i wdrożenia kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym oraz diagnozy psychologiczno – pedagogicznej. Autorka badań nad potencjałem twórczym osób z dysleksją. Wykładowca kursów z diagnozy, psychometrii oraz zaburzeń neuorozwojowych dla studentów psychologii, pedagogiki i logopedii UJ, UEK, SWPS, KAFM. Interesuje ją odkrywanie mocnych stron i zarządzanie zdolnościami człowieka.
13.45 – Zakończenie
Kierownik formy: Marta Szałach
Serdecznie zapraszamy.
ZASADY REJESTRACJI I PŁATNOŚCI
Konferencja organizowana we współpracy z Oddziałem Krakowskim Polskiego Towarzystwa Dysleksji